Dørslag Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Finnes det en måte å kvitte seg med, eller ihvertall dempe den seksuelle lysten sin? Kastrering er ute av bildet av åpenbare grunner, men jeg tenker at det muligens finnes noen form for meditering, medisiner, mat eller lignende som kan hjelpe? Jeg har prøvd å google litt, men finner nesten bare eksklusivt kristne som vil bli frelst fra syndene sine. 1 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Snik deg inn i dusjen på et eldresenter og ta masse bilder. Heng bildene opp på veggen på rommet ditt. 8 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Snik deg inn i dusjen på et eldresenter og ta masse bilder. Heng bildene opp på veggen på rommet ditt. Jeg lurte på hvordan jeg kan dempe lysten, ikke øke den. Ronk oftere? Da forsvinner hele hensikten. Greia er at jeg ikke har lyst til å onanere i det hele tatt, men jo lenger jeg går uten å onanere jo verre blir lysten, derfor vil jeg kvitte meg med den. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Sex er jo fantastisk, hvorfor vil du kvitte deg med sexlysten? 3 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Det er mange grunner til at jeg vil det. Det er godt mulig at sex er fantastisk, men siden jeg aldri har opplevd det og mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det i nærmeste fremtid heller, så har ikke lysten noen hensikt. Jeg får ikke noe glede ut av å sitte foran en dataskjerm å beføle meg selv, jeg gjør det bare fordi jeg må. Jeg vil heller bruke den tiden på bedre, mer uskyldige ting. Dessuten har jeg ikke lyst å bli styrt av primale instinkter. Jeg vil helst være fri fra alle slags avhengigheter. Det gjelder alt, ikke bare kroppslige. Jeg skulle også ønske at jeg slapp å gjøre ting som spise, drikke, sove, gjøre fra meg osv., men jeg vet bedre enn at det ikke vil la seg gjøre like enkelt. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det er mange grunner til at jeg vil det. Det er godt mulig at sex er fantastisk, men siden jeg aldri har opplevd det og mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det i nærmeste fremtid heller, så har ikke lysten noen hensikt. Jeg får ikke noe glede ut av å sitte foran en dataskjerm å beføle meg selv, jeg gjør det bare fordi jeg må. Jeg vil heller bruke den tiden på bedre, mer uskyldige ting. Dessuten har jeg ikke lyst å bli styrt av primale instinkter. Jeg vil helst være fri fra alle slags avhengigheter. Det gjelder alt, ikke bare kroppslige. Jeg skulle også ønske at jeg slapp å gjøre ting som spise, drikke, sove, gjøre fra meg osv., men jeg vet bedre enn at det ikke vil la seg gjøre like enkelt. Onani og kalde dusjer er hva man bruker å anbefaler personer som har en overhvelmende sexlyst Å ikke få utløp for sine sexuelle behov er faktisk farlig. Å dempe lysten er umulig. Du sier du ikke vil styres av instinktene dine, men sorry mac men alt du gjør er styrt av instinkter, spise, beskytte degselv, sexdriv, alt har rot i instinkter genetisk programert inn i oss gjennom millioner av års utvikling. Og det er uskyldig å onanere, (med mindre du er pedofil/nekrofil/zoofil/dendrofil eller en av de andre uetiske legningene), skulle du ha slike fantasier så bør du oppsøke psykriater, de kan tilby kjemisk kastrering. Men generelt sett så er det vanlig, spesielt for menn, å onanere mellom 1 gang i uken til 3 ganger om dagen avhengig av endel variabler som hormonbalanser, nærhet til tiltrekkende individer, drømmer, osv. At du ser på onani som negativct er ikke bra. Fordi det er bra. Det er sunt, det er til og med anbefalt da du ved utløsning få endorfiner, og andre "gladstoffer" frigitt i kroppen slik at du blir avslappet. Å slutte å føle lyst er som å slutte å føle sult, du kan ikke gjøre det på noe magisk måte og den "vanlige" måten er den beste løsningen. Så med mindre du vil bli evenukk, så er det bare å onanere i vei! -frank Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Snik deg inn i dusjen på et eldresenter og ta masse bilder. Heng bildene opp på veggen på rommet ditt. Jeg lurte på hvordan jeg kan dempe lysten, ikke øke den. Hvis du tenner på nakne oldinger bør du oppsøke sexolog, for nekrofili er ikke sunt ;-) -frank Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Det er mange grunner til at jeg vil det. Det er godt mulig at sex er fantastisk, men siden jeg aldri har opplevd det og mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det i nærmeste fremtid heller, så har ikke lysten noen hensikt. Jeg får ikke noe glede ut av å sitte foran en dataskjerm å beføle meg selv, jeg gjør det bare fordi jeg må. Jeg vil heller bruke den tiden på bedre, mer uskyldige ting. Dessuten har jeg ikke lyst å bli styrt av primale instinkter. Jeg vil helst være fri fra alle slags avhengigheter. Det gjelder alt, ikke bare kroppslige. Jeg skulle også ønske at jeg slapp å gjøre ting som spise, drikke, sove, gjøre fra meg osv., men jeg vet bedre enn at det ikke vil la seg gjøre like enkelt. Onani og kalde dusjer er hva man bruker å anbefaler personer som har en overhvelmende sexlyst Å ikke få utløp for sine sexuelle behov er faktisk farlig. Å dempe lysten er umulig. Du sier du ikke vil styres av instinktene dine, men sorry mac men alt du gjør er styrt av instinkter, spise, beskytte degselv, sexdriv, alt har rot i instinkter genetisk programert inn i oss gjennom millioner av års utvikling. Og det er uskyldig å onanere, (med mindre du er pedofil/nekrofil/zoofil/dendrofil eller en av de andre uetiske legningene), skulle du ha slike fantasier så bør du oppsøke psykriater, de kan tilby kjemisk kastrering. Men generelt sett så er det vanlig, spesielt for menn, å onanere mellom 1 gang i uken til 3 ganger om dagen avhengig av endel variabler som hormonbalanser, nærhet til tiltrekkende individer, drømmer, osv. At du ser på onani som negativct er ikke bra. Fordi det er bra. Det er sunt, det er til og med anbefalt da du ved utløsning få endorfiner, og andre "gladstoffer" frigitt i kroppen slik at du blir avslappet. Å slutte å føle lyst er som å slutte å føle sult, du kan ikke gjøre det på noe magisk måte og den "vanlige" måten er den beste løsningen. Så med mindre du vil bli evenukk, så er det bare å onanere i vei! -frank Jeg tviler på at det er farlig å ikke onanere. Kanskje det er en 0.02 % høyere sjanse for å få prostatakreft, men det er ikke noe som bekymrer meg. Jeg nevnte i forrige post at det ikke er alle instinkter som jeg kan gjøre med, og det har jeg akseptert. Det er mange instinkter som ikke plager meg spessielt også. At du sier at det er uskyldig å onanere fatter jeg ikke. Hvis du står å onanerer vilt i parken så hører du ikke folk sier "njåååå, se på den søte og uskyldige gutten der da". Det er en grunn til at det ikke er lov til å ha sex offentlig. Ei har jeg heller opplevd noe form for "gladstoffer". Hvis det er noe som heter "deppastoffer" så tror jeg kroppen min sender ut dem isteden. Hvor vanlig det er blant folk å onanere bryr jeg meg lite om. Det var vanlig å drepe hverandre på grunn av instinkter en gang også, det betyr ikke at alle skal gjøre det. Jeg har teknisk sett ikke noe imot å bli kastrert så lenge det bare hadde vært lysten som forsvant. Jeg misunner virkelig de som er aseksuelle. Det med at det er umulig å reduse lysten sin biter jeg ikke på. Hva med munker og lignende? De mediter vel for å redusere lysten, gjør de ikke? Og det finnes mat/medisiner for å øke sexlysten, så da burde det vel finnes noe som reduserer sexlysten også? Endret 15. august 2012 av Honey Power Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 You need to get laid, dude. 2 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Ha! Er det den konklusjonen du kom fram til? Folk burde kunne velge å frastå fra seksuelle aktiviteter uten andre kommer og sier at "Jo, det er du nødt til. Alle andre liker det så derfor er du også nødt til å gjøre det." eller "Jeg har lest på internett at ballene eksploderer hvis man går over en måned uten utløsning. Jeg kommer til å kontakte helsetjenesten hvis du ikke onanerer slik som oppegående mennesker gjør". Hittil har jeg fått lite seriøs hjelp med det jeg lurte på. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Om du har lyst til å kvitte deg med lysten, så må du rett og slett bare trappe ned. Ikke at det er en universal-løsning, men du må trappe ned og eventuellt slutte. Å slutte "cold turkey" vil ende opp med at du våkner med klissete underbukser, noe som er svært pinlig og plagsomt. Personlig ser ikke jeg vitsen med å ikke onanere, men hvis du absolutt ikke vil, la vær å gjør det. Det er eneste måten å redusere lysten. (alternativt kan man drive med kjemisk kastrering, men... ja...) Lenke til kommentar
Araho Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det virker som om du kun tenker over de fysiske resultatene av å fornekte seksuell lyst. Derimot vil jeg tro at det er psykologisk du vil kunne utvikle problemer. Munker slik du nevner har faktisk fremdeles lyster, de mediterer og har andre teknikker som skal hjelpe de til å holde kontroll over handlingene de utfører, altså å motstå lystene. På meg virker det som om du har andre problemer enn at du onanerer for mye. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Om du har lyst til å kvitte deg med lysten, så må du rett og slett bare trappe ned. Ikke at det er en universal-løsning, men du må trappe ned og eventuellt slutte. Å slutte "cold turkey" vil ende opp med at du våkner med klissete underbukser, noe som er svært pinlig og plagsomt. Personlig ser ikke jeg vitsen med å ikke onanere, men hvis du absolutt ikke vil, la vær å gjør det. Det er eneste måten å redusere lysten. (alternativt kan man drive med kjemisk kastrering, men... ja...) Ja, det er jo det jeg har gjort, trappet ned, men jeg synes likevel det blit litt for ofte. Det som er litt kjedelig er at jo lengre man går jo verre blir lysten. En sprø liten ond sirkel det der hehehe Det virker som om du kun tenker over de fysiske resultatene av å fornekte seksuell lyst. Derimot vil jeg tro at det er psykologisk du vil kunne utvikle problemer. Munker slik du nevner har faktisk fremdeles lyster, de mediterer og har andre teknikker som skal hjelpe de til å holde kontroll over handlingene de utfører, altså å motstå lystene. På meg virker det som om du har andre problemer enn at du onanerer for mye. Det er det jeg ville vite da. Hvordan de mediterer og hvilke teknikker de bruker for kontrollere lystene sine. Jeg er klar over at det er nærmest umulig å kvitte seg fullstendig med lysten uten å måtte kastrere seg, det er derfor jeg spør etter metoder å redusere den på, eller holde den i sjakk om du vil. At dere er fornøyde med seksualiteten deres er greit for min del. Jeg er ikke det, ergo vil jeg kvitte meg med den, eller i det minste redusere den til et lavere nivå. Er det virkelig så fullstendig på trynet å ikke ønske å være drevet av seksuelle lyster for mesteparten av mitt resterende liv? Endret 15. august 2012 av Honey Power Lenke til kommentar
technicality Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hormonbehandling ? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Å ikke onanere er faktisk ikke så vanskelig. Når det har gått 2 uker, har du kommet over en slags "hump". Meditasjon, pushups, dusjer og gåturer hjelper. Prøv å være alene så lite som mulig. Ikke tell dager, prøv å tenke på det så lite som mulig. Ikke tenk "om x dager gir jeg opp". Ser ikke poenget med det, men gjør hva du vil.. 1 Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Okay, jeg tror kanskje jeg valgte feil emnetittel og burde gått for noe med å reduse/kontrollere lysten isteden. Selv om det ideelle hadde vært å ha full kontroll over lysten min, så er jeg klar over at dette ikke er så veldig lett oppnåelig akkurat. Jeg nevnte at kastrering var uaktuelt i førstepost mest fordi at folk ikke ville gå "da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å kastrere seg da lulz". Det er ikke sånn at dette er noe jeg MÅ gjøre for ikke kunne gråte meg i søvn hver natt med snoppen i handa, men jeg tror livskvaliteten min hadde blitt en smule bedre ihvertfall på det stadiet av livet mitt jeg er i nå, hvis jeg ikke hadde hatt noe lyst i det hele tatt. Hormonbehandling ? Jeg tror ikke jeg vil så langt som å gå på hormonbehandling dessverre. Å ikke onanere er faktisk ikke så vanskelig. Når det har gått 2 uker, har du kommet over en slags "hump". Meditasjon, pushups, dusjer og gåturer hjelper. Prøv å være alene så lite som mulig. Ikke tell dager, prøv å tenke på det så lite som mulig. Ikke tenk "om x dager gir jeg opp". Ser ikke poenget med det, men gjør hva du vil.. Takk, uten tvil den mest nyttige posten i tråden. Har du noen linker/tips på hvordan man kan meditere? Endret 15. august 2012 av Honey Power Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 bare hyggelig. Har desverre ingen linker, men er interessert i det selv så si ifra hvis du finner noe! Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Åja. Jeg fikk intrykket av at du hadde erfaring med meditering siden du nevnte det. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det finnes mange former for meditasjonsteknikker, Vipassana er en av de. http://en.wikipedia.org/wiki/Vipassan%C4%81 Er gratis kurs man kan ta her: http://www.no.dhamma.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg