Åsmund Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei og hå. Jeg har ikke peiling på bil båt eller grassklippere. Jeg hadde en grassklipper tidligere, den kunne jeg starte rett etter at den hadde stoppa. Nå har jeg en ny, og med den må jeg vente en viss tid, veit ikke hvor lang tid, før jeg kan starte den igjen. Er det normalt og hvorfor er det slik? Er en smule irriterende. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Ikke normalt, aner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Du gir ikke mye informasjon her. Eletrisk eller bensin? Om det er bensin er det 2 eller 4-takt? Om det er normalt og skal være slik, så står det nok om det i instruksjonsboken, men veldig normalt høres det ikke ut. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Høres ut som du har problemer med choken. Er ofte ikke mulig å starte med choke etter du har gjort det, så du må vente en viss tid. Du skal bare starte med choken første gang. Neste gang du starter skal du gjøre det på vanlig måte. 1 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 aha, kanskje det ja, takk ja det var bensin,,sikkert 2 takter. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Du bør vite om det er 2 eller 4-takt, da 2-takt krever oljeblandet bensin. Prøv å start med halv choke. På noen er det en egen posisjon for bryteren, på andre tar du choken på og av (uten å trykke inn gassen). Om dette ikke gir noen resultater prøver du å starte den mens du gir gass. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Ja jeg bruker ialefall oljeblandet bensin og det funker og 2 takt bråker en del mer enn 4 vel,,og grassklipperen min bråker. Det fungerte etter at jeg dytta på noe greier som nok var choken. Så takk for hjelpen Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Ha,ha morsomt å høre på noen som ikke har peiling på gressklippere 2 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Høres ut til, at dette kan være et brukerproblem og at du bruker "choken" på en feil måte. I så tilfelle må jeg le litt . Les instruksjonsboken! Alt sammen, så lærer du navnene på "deler", startprosedyre og ikke minst vedlikehold! Choke brukes når motoren er kald! Og ikke, når den er varm! Dette gjelder alle bensinmotorer (biler har i dag automatisk choke). Har du kjørt litt, eller en varm motor har stått så lenge at motoren bare er litt varm, bruker du bare litt choke. Men, her må du prøve deg frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå