igxx Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Ja hvilken av dem burde man velge hvis man skal ha et ok/bra ratt til ps3 og pc? pris messing er det ca 1 tusen kr i forskjell, men er det få oppgraderingene på g27 vert 1 tusen? tenkte jeg skulle bruke dem som en del av øvelseskjøring slik at jeg øvet meg godt nok. dessuten lurer jeg litt på hvordan jeg skal sette det opp, hva som er anbefalt der? kort versjon lengre ned Endret 15. august 2012 av igxx Lenke til kommentar
igxx Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Lurer også på hvordan det er å bruke g27 vs det å faktisk kjøre en vanlig vil IRL. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Tusen takk for all hjelpen, er det noe som er uforståelig? vil ha forskjellen på g25 og g27? er det verdt 1000? vil det føles som å gjør en vanlig bil Irl? kan man bare bruke rattene på et vanlig bord? (glass eks) Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Første gang jeg har blitt linka til en tråd via FB. Tror noen har litt stor tro på meg. Let's try. G27 har flere knapper på rattet. Noe som gjør mapping av knapper man trenger noe lettere. G27 skal bråke mindre, mindre "rakling" og litt bedre byggekvalitet. G27 har IKKE sekvensiell giring (om du ikke vet hva dette er, er det ikke noe viktig for deg ) Derimot har begge ratt paddleshift og H-gir. Jeg vil si at det er verdt det. Rett og slett fordi jeg kjenner folk som har tatt steget fra 25 til 27 og synes det er verdt det. Selv hoppet jeg over G25. Det har sjeldent noe med rattet å gjøre. Det har hovedsakelig med spill og fysikk å gjøre. Da gjerne hvordan spillet regner ut effektene i dempere og dekk i spillet, til rattet. Du vil ikke oppleve en "ekte" følelse i spill enda. Især ikke på konsoller. Da det er fundamentale feil i fysikk på konsollsimulatorer. Det kan man. Ville ikke anbefalt glass p.g.a ekstra glatt overflate og, det kan riste en god del. Men ja, det funker på alle vanlige bord. 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Første gang jeg har blitt linka til en tråd via FB. Tror noen har litt stor tro på meg. Let's try. Woho Lenke til kommentar
igxx Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Første gang jeg har blitt linka til en tråd via FB. Tror noen har litt stor tro på meg. Let's try. G27 har flere knapper på rattet. Noe som gjør mapping av knapper man trenger noe lettere. G27 skal bråke mindre, mindre "rakling" og litt bedre byggekvalitet. G27 har IKKE sekvensiell giring (om du ikke vet hva dette er, er det ikke noe viktig for deg ) Derimot har begge ratt paddleshift og H-gir. Jeg vil si at det er verdt det. Rett og slett fordi jeg kjenner folk som har tatt steget fra 25 til 27 og synes det er verdt det. Selv hoppet jeg over G25. Det har sjeldent noe med rattet å gjøre. Det har hovedsakelig med spill og fysikk å gjøre. Da gjerne hvordan spillet regner ut effektene i dempere og dekk i spillet, til rattet. Du vil ikke oppleve en "ekte" følelse i spill enda. Især ikke på konsoller. Da det er fundamentale feil i fysikk på konsollsimulatorer. Det kan man. Ville ikke anbefalt glass p.g.a ekstra glatt overflate og, det kan riste en god del. Men ja, det funker på alle vanlige bord. Tusen takk for et svar, setter veldig stor pris på det, tips til et bord som jeg kan bruke osv? i dag sitter jeg med følgende bor: Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Tja, hva som helst som blir i riktig høyde for deg. Altså, som gjør at du sitter behagelig, har plass til beina dine. Armene i naturlig posisjon, og ser skjermen du skal se på uten problemer. Jeg bruker selv ett kjøkkenbord fra tidlig 70-tall, og en kjøkkenstol som fulgte med. Bordet rister med rattet, og stolen er ikke god å sitte på over 1 time... Så anbefaler noe med litt mer komfort . Bare pass på at det ikke er noen "kanter" under borde, brått tykkere steder elns. Da rattet "skrus" fast, så det er grenser på hvor tynt/tykt det kan være. Vil forsåvidt tro at det bordet funker. Men som sagt, det kan bli litt glatt, og jeg vet ikke hvor fint glasset blir. Så jeg anbefaler ett annet - så, om du velger å bruke glassbordet, ikke kom tilbake i tråden her og skyld på meg ;P Endret 15. august 2012 av Stoddart Lenke til kommentar
igxx Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Tja, hva som helst som blir i riktig høyde for deg. Altså, som gjør at du sitter behagelig, har plass til beina dine. Armene i naturlig posisjon, og ser skjermen du skal se på uten problemer. Jeg bruker selv ett kjøkkenbord fra tidlig 70-tall, og en kjøkkenstol som fulgte med. Bordet rister med rattet, og stolen er ikke god å sitte på over 1 time... Så anbefaler noe med litt mer komfort . Bare pass på at det ikke er noen "kanter" under borde, brått tykkere steder elns. Da rattet "skrus" fast, så det er grenser på hvor tynt/tykt det kan være. Vil forsåvidt tro at det bordet funker. Men som sagt, det kan bli litt glatt, og jeg vet ikke hvor fint glasset blir. Så jeg anbefaler ett annet - så, om du velger å bruke glassbordet, ikke kom tilbake i tråden her og skyld på meg ;P så har du noen generele tips til et lite bord jeg bare kan sette opp når jeg skal geime ? som er noe lavere enn hva jeg har nå? er ca 182 høy Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Nah, det har jeg ikke gitt. Jeg har alltid brukt skrivebord eller lignende, da jeg spiller hovedsakelig på PC. Den lille stunden jeg brukte ratt og konsoll, så bygde jeg meg egen "cockpit", som passet meg akkurat. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Nah, det har jeg ikke gitt. Jeg har alltid brukt skrivebord eller lignende, da jeg spiller hovedsakelig på PC. Den lille stunden jeg brukte ratt og konsoll, så bygde jeg meg egen "cockpit", som passet meg akkurat. vet ikke hvor jeg skal skaffe den eller noe men tenkte noe slikt: - en skolepult bare litt kortere, vil ikke det fungerte? tips til hvor man evt kan kjøpe en slik? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det vil nok funke det. Men jeg aner ikke hvor du får kjøpt ;P Lenke til kommentar
igxx Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Det vil nok funke det. Men jeg aner ikke hvor du får kjøpt ;P Var akkurat det som også slo meg, haha xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå