Gjest medlem-82119 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 http://www.tomshardware.com/reviews/windows-7-chrome-20-firefox-13-opera-12,3228.html Toms hardware har gjevnlig web browser grand prix, hvor de tester ulike sider ved nettlesene og rangerer dem etter viktigheten. Nå skal ikke jeg si så mye om kvaliteten på testene, kanskje andre har kommentarer på den biten. Som man ser så vant chrome med et halvt poeng foran firefox. La selv merke til endel punkter som betyr endel for meg. Sikkerheten var svakere enn jeg hadde trodd, og kun chrome taklet den biten rimelig greit. Det jeg savner i nettleserne er en avhuking som når den er aktivisert hindrer andre programmer i å tukle med dem. Er rimelig lei av at uerfarne legger inn programvare og så forandres startside, søkemotor, samt at det legges til verktøylinjer. Dette burde det jo vært mulig å blokkere, så kunne de som ønsket det avblokkert det når de ønsket å legge til noe. Ut over det så er det jo tydelig svake og sterke sider med alle nettleserne, og det er jo klart at ved å vektlegge resultater annerledes så ville sluttresultatet blitt annerledes også. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Opera har "kiosk mode", men det er en helt nedlåst nettleser. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ja, og enkelte sikkerhetsprogrammer har valg for å beskytte nettleseren. Comodo f.eks gjorde en glimrende jobb der. Selv programmer som krevde at man la til toolbars eller forandret startsiden under installasjonen, ble installert med urørt nettleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå