Gå til innhold

Kan jeg få dagpenger fra nav?

jccjlovelp

Anbefalte innlegg

hei allesammen,

jeg begynte å jobbe 01.11.2011 i fjor, og kontrakten går ut 01.11.2012, ved tanken på bedriften går ikke så bra enn forventet,så får jeg sikkert ikke jobb videre, har fått inntekt på 15000kr hver mnd.

Har jeg krav på dag penger fra 01.11.2012 da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske enkelt du drar opp til det lokale nav kontoret og fyller ut søknaden som tar ca en måned å behandle men får du det innvilget så får du da etterbetalt fra den dagen søknaden ble levert inn, nå baserer de alt på ligningen fra i fjor så vet ikke helt hvordan det blir for deg nå om du ikke jobbet resten av fjordåret også.

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger

Endret av Xprez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nasciboy: Hvor har du det fra at han skal gå to måneder uten lønn når han mister jobben?

For å få dagpenger må man vel ha tjent minimum 1,5 G siste kalenderår eller 3 G siste 3 kalenderår.

Hvis TS ikke jobbet i 2009 og 2010, å jobbet kun 2 mnd i 2011 som vil si at TS ikke tjente 1,5 G i 2011 da vil 2012 være første kalenderår med over 1,5 G i inntekt og TS vil da ikke få dagpenger før 2013.

I 2013 får vel TS dagpenger beregnet på grunnlag av inntekten i kalenderåret 2012.

Tror det er slik... TS vil derimot kunne motta sosialstøtte de 2 siste månedene i år, altså 2012.

Edit: Går da ut i fra at TS ikke jobbet i 2009 og 2010, å jobbet kun 2 mnd i 2011

Edit2: Kan selvsagt være mulig man får dagpenger basert på inntekt av ett kalenderår som ikke er avsluttet enda, ikke sikker på det

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...