Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 adsl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du har speedtouch home, så treng du ikkje passord for å kome

inn på modemet. (Dvs. EXPERT modus krever eit passord)

Du kan prøve Alcatool frå:

http://www.nubz.org/alcatool/Home.html

Dette programmet kan finne EXPERT passordet til deg også dersom du

treng det.

Dersom du har pc'en direkte kobla til modemet har du nok satt opp maskina

di til å få IP addresse frå Tele2 med DHCP. Du må då gå inn og velge

fast IP addresse i staden. Når du har fast lokal IP kjem du ikkje på internett. Når du har fikla med det du vil, kan du sette tilbake til DHCP

og forhåpentligvis kome på nett att.

Det mest interessante inne på speedtouchen er vel linjeopplysningane.

Her kan du finne innstilt hastigheit og max hastigheit basert på støymålingar

på di linje til sentralen.

Bent

Lenke til kommentar

Det er velt stort sett ingenting som er nokon vits å stille inn så lenge

modemet står i Bridge modus. Eg har ikkje klart å bruke modemet som

router mot Tele2 (Støttar ikkje remote DHCP) eller Telenor (støttar ikkje PPPoE).

I bridge modus er det kun eit reint modem som er bortimot usynleg frå

datamaskina når den er konfigurert for internett og ikkje lokal IP.

Har du lasta ned CLI manualen frå support sida, så har du litt å lese på.

Men det meste er unyttig slik modemet er brukt med Tele2.

Bent

Lenke til kommentar

Hei Madman, bor også i Orkdal (Gjølme) skifta til tele2 for ca 1 mnd siden og for det første tok det dem 1 mnd fra det tidspunktet jeg skulle ha linja til de klarte å levere! Fikk vel 6 rettetidspunkt på sms hvor jeg fikk beskjed om at alt skulle være i orden hver gang, men til ingen nytte. Så for en 3-4 dager siden klarte de omsider å få levert adsl-linje MEN,

Linja mi er 1024/256, og på testen som du referer til så får jeg et resultat på 51 sek og 204 kbit/s.

Har klaga til tele2 men fikk bare samme beskjed som deg, test linja over 3-4 dager og send screenshots til dem. Hadde fra før ei 704/128 linje fra telenor som det aldri var noe problem med, hverken oppe tid eller kapasitetsmessig. Så hva tele2 driver med kan en vel lure på.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med NextGenTel, men har forøvrig hørt mye positivt om dem. Raske linjer til en meget hyggelig pris. Uploadhastigheten er jo også et stort pluss. Hadde NGT vært tilgjengelig hos meg, hadde jeg vært i himmelen. Nå er jeg i helvete. (Tele2 1024/256 @ 300-500kbit IT-avisen)

Bluecom er jo et alternativ. Litt dyre linjer i forhold til andre, men det er sjelden jeg har sett klager på de. Vurderer selv Bluecom, men jeg er litt skeptisk til halvårig betalingstermin. Står at nytegning av abbonement forutsetter halvårig betalingstermin. Det er ikke mulig å få månedlig eller kvartal betalingstermin?

Lenke til kommentar

jeg vurderer også bluecom.

nå skal tele2 få neste uke på seg til å ordne opp. greier de ikke det så kan de bare ha det så godt.

kjørte akkurat speedometeret på itavisen og fikk 105 kbit. det har aldri vært så dårlig før. på dslreport derimot...

snakka med tele2 på tirsdag og ble da lovet tilbakemelding om to-tre dager på når problemet blir fikset. har ikke hørt noe enda men de har fortsatt en dag på seg.

tele2 sliter voldsomt om dagen. ser at enkelte ikke har problemer men her på nordmøre er alt bare sorgen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...