bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Havna visst på denne sida gjennom www.alcatel.com. Kanskje samme modemet likevel. http://www.speedtouchdsl.com/support.htm Bent Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Får jeg nødvendige passord fra Tele2 da?? Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Dersom du har speedtouch home, så treng du ikkje passord for å kome inn på modemet. (Dvs. EXPERT modus krever eit passord) Du kan prøve Alcatool frå: http://www.nubz.org/alcatool/Home.html Dette programmet kan finne EXPERT passordet til deg også dersom du treng det. Dersom du har pc'en direkte kobla til modemet har du nok satt opp maskina di til å få IP addresse frå Tele2 med DHCP. Du må då gå inn og velge fast IP addresse i staden. Når du har fast lokal IP kjem du ikkje på internett. Når du har fikla med det du vil, kan du sette tilbake til DHCP og forhåpentligvis kome på nett att. Det mest interessante inne på speedtouchen er vel linjeopplysningane. Her kan du finne innstilt hastigheit og max hastigheit basert på støymålingar på di linje til sentralen. Bent Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Ahh, spennende. Kan du fortelle litt om hvordan jeg gjør det?? Er helt blank. Tar gjerne imot tips til innstillinger jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det er velt stort sett ingenting som er nokon vits å stille inn så lenge modemet står i Bridge modus. Eg har ikkje klart å bruke modemet som router mot Tele2 (Støttar ikkje remote DHCP) eller Telenor (støttar ikkje PPPoE). I bridge modus er det kun eit reint modem som er bortimot usynleg frå datamaskina når den er konfigurert for internett og ikkje lokal IP. Har du lasta ned CLI manualen frå support sida, så har du litt å lese på. Men det meste er unyttig slik modemet er brukt med Tele2. Bent Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei Madman, bor også i Orkdal (Gjølme) skifta til tele2 for ca 1 mnd siden og for det første tok det dem 1 mnd fra det tidspunktet jeg skulle ha linja til de klarte å levere! Fikk vel 6 rettetidspunkt på sms hvor jeg fikk beskjed om at alt skulle være i orden hver gang, men til ingen nytte. Så for en 3-4 dager siden klarte de omsider å få levert adsl-linje MEN, Linja mi er 1024/256, og på testen som du referer til så får jeg et resultat på 51 sek og 204 kbit/s. Har klaga til tele2 men fikk bare samme beskjed som deg, test linja over 3-4 dager og send screenshots til dem. Hadde fra før ei 704/128 linje fra telenor som det aldri var noe problem med, hverken oppe tid eller kapasitetsmessig. Så hva tele2 driver med kan en vel lure på. Lenke til kommentar
Madman Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Hmm. lurer faktisk på om jeg skal returnere skitten. Er drittlei av bredbansleverandører sok ikke klarer å levere det de lover. MEN hva skal jeg prøve da??? Ngt eller noe? Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har ingen erfaring med NextGenTel, men har forøvrig hørt mye positivt om dem. Raske linjer til en meget hyggelig pris. Uploadhastigheten er jo også et stort pluss. Hadde NGT vært tilgjengelig hos meg, hadde jeg vært i himmelen. Nå er jeg i helvete. (Tele2 1024/256 @ 300-500kbit IT-avisen) Bluecom er jo et alternativ. Litt dyre linjer i forhold til andre, men det er sjelden jeg har sett klager på de. Vurderer selv Bluecom, men jeg er litt skeptisk til halvårig betalingstermin. Står at nytegning av abbonement forutsetter halvårig betalingstermin. Det er ikke mulig å få månedlig eller kvartal betalingstermin? Lenke til kommentar
fantomsen Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 jeg vurderer også bluecom. nå skal tele2 få neste uke på seg til å ordne opp. greier de ikke det så kan de bare ha det så godt. kjørte akkurat speedometeret på itavisen og fikk 105 kbit. det har aldri vært så dårlig før. på dslreport derimot... snakka med tele2 på tirsdag og ble da lovet tilbakemelding om to-tre dager på når problemet blir fikset. har ikke hørt noe enda men de har fortsatt en dag på seg. tele2 sliter voldsomt om dagen. ser at enkelte ikke har problemer men her på nordmøre er alt bare sorgen! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Det er ikke mulig å få månedlig eller kvartal betalingstermin? Jo, men det er mot et gebyr på 65 kr/måned. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Fy kjøss! Det ville jeg kalt direkte svindel. 65,- spenn ekstra er litt mye synes jeg. :o Btw, operer de med forskuddsbetaling eller etterbetaling? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jo, men det er mot et gebyr på 65 kr/måned. Ikke for kvartalsvis fakturering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå