Madman Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei. Fikk adsl i går men har dårlig hastighet og ping. Har 704/128 pakken. Er det flere som har den og hvilken hastighet har dere på speedometeret?? Sjekka på Battlefield1942 og hadde en ping på rundt 63 og opp, er det normalt?? Hadde 105kb download på dsl reports og 235 her:http://www.loqal.no/default.asp?C=953&S=745,953 Er det noe jeg kan fikse på egenhånd? tenker da på firmware og innstillinger i modemet. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Du vet at du skal ha bare ca 80 k/s + og du syter og har over 100? Nå får du gi deg. Edit: Jeg har 1024/256 og får i snitt 130 k/s download. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei. Ligg sjølv på rundt 200 kilobit/s med Tele2. Tidlege? morgonar kan eg ha over 400. Forbindelsen datt ut her ein kveld og når eg då vart tilkopla att eit par minutt seinare målte eg 727 kilobit/s, men dette datt raskt nedover etterkvart som fleire andre byrja å bruke linja si att. Dette tyder på at kapasiteten deira er sprengt. Det er ingenting du sjølv kan gjere anna enn å angre at du bestilte Tele2. Å klage hjelper lite verkar det som. Har fått svar ein gong, der dei skriv at no har dei oppgradert mange linjer og dersom ikkje det er bra no så får eg klage igjen. Etter å ha klaga på nytt har eg ikkje høyrt noko. Målingar: home.c2i.net/bentose mvh Bent Lenke til kommentar
Theobald Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hei.Fikk adsl i går men har dårlig hastighet og ping. Har 704/128 pakken. Er det flere som har den og hvilken hastighet har dere på speedometeret?? Sjekka på Battlefield1942 og hadde en ping på rundt 63 og opp, er det normalt?? Hadde 105kb download på dsl reports og 235 her:http://www.loqal.no/default.asp?C=953&S=745,953 Er det noe jeg kan fikse på egenhånd? tenker da på firmware og innstillinger i modemet. Hepp! Fikk Tele2 ADSL for 5 uker siden selv. Samme pakke som du har også. På itavisen.no ligger jeg mellom 735 og 740 Prøvde den linken du hadde og der fikk jeg 734 Så jeg må si meg ganske fornøyd Ikke er det problemer når man ringer kundeservice heller. Hadde noe kødd med splitter saken, men fikk ny dagen etter! Telenor gå og legg dere sier jeg bare! Når det gjelder Battlefield så spiller jeg selv på servere som ligger under 100 i ping og dette går helt glimmrende. Ta en telefon til kundeservice du...det er noe som ikke er helt som det skal med linja di hvis du bare fikk 235 på den linken din.... Det ordner seg nok ganske raskt og smertefritt! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Testet linja nå på http://www.loqal.no/default.asp?C=953&S=745,953 Nedlastet 1304247 Bytes på 9.938 sekunder. Nedlastingshastighet: 1050 kbit/s. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Fikk dette på linken din no: Nedlastet 1304247 Bytes på 63.375 sekunder. Nedlastingshastighet: 165 kbit/s. (Tele2 704/128) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Prøv å reboote PC'n og stopp alle unødvendige crap programmer og download av xxxfilmer Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Da ringer jeg tele2 nå. Takker for svarene og håper på flere. Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Prøv å reboote PC'n og stopp alle unødvendige crap programmer og download av xxxfilmer Har ingen programmer kjørende, og ingen nedlasting av xxx. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Krev en månede gratis ADSL for "tort og svie" som de kaller det hehe Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Madman, du bur ikkje på Sunnmøre vel? Sidan andre har gode linjer med Tele2, så kan det kanskje vere eit litt meir lokalt problem enn med hovudlinjen til Tele2. Eg trur eg går gjennom ein BAP i Telenor-nettet i Ålesund. Kanskje har Tele2 leigt dårlege linjer dit. Bent Lenke til kommentar
Izex Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Resultatet han får på speedtest hører ikke hjemme noensteder under ADSL kategorien, så da skal han ikke betale det. Han har full rett til å klage på at han ikke får hva han betaler for. Det er synd at ISP'er alltid tror det er no galt med abonentenes utstyr og plager dem med masse crap. Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Madman, du bur ikkje på Sunnmøre vel? Sidan andre har gode linjer med Tele2, så kan det kanskje vere eit litt meir lokalt problem enn med hovudlinjen til Tele2. Eg trur eg går gjennom ein BAP i Telenor-nettet i Ålesund. Kanskje har Tele2 leigt dårlege linjer dit. Bent Bor i Orkdal, 4 mil sørvest for Trondheim. Kan ikke kalles adsl når jeg får singel og dobbel isdnhastigheter. Dårlig ping også. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Då tvilar eg på at kun eg og du har problem med hastigheita. Kanskje heile midt-norge og lenger nord? Bent Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Snakket med support der nå og fikk beskjed om å ta screenshot i kveld og i mårra tidlig, sende bildene på mail til dem. Fantastisk vilje til å løse problemet ( Tok en måling på Loqal.no nå og fikk dette: Nedlastet 1304247 Bytes på 42.359 sekunder. Nedlastingshastighet: 246 kbit/s. Men men, har noen peiling på dette med firmware på modemet?? Eller noe med passord osv. for å komme inn i modemet. Mener å ha lest om noen som har gjort dette her på forumet. Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har ADSL fra Tele2 704/128. Fikk det for litt over en måned siden. I ca. en måned var hastigheten grei, men i denne uken har hastigheten vært heller laber. Den har ligget mellom 200-400 Kbit . Hvet ikke om dem driver med noen ombygging eller hva det er som skjer, men det virker litt merkelig att hastigheten plutselig halveres og vell så det. Om det ikke bedrer seg i løpet av kort tid kommer jeg til å kontakte dem. Bor i Tromsø Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Madman, kva slags modem har du? Bent Lenke til kommentar
flydman Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har selv linja til Tele2( 705 / 128) og på ITavisens sppeedometer ligger jeg på 739Kb noe jeg må si meg fornøyd med , det jeg ikke er fult så fornøyd med er at det er umulig å sette opp en Ftp server bak firewallen min . (linksys) Nå vil jeg bare si det at jeg er ingen expert på dette med å sette opp Ftp bak en firewall men jeg har selvsagt hat hjelp av noen "experter" !!No Go!! Lenke til kommentar
Madman Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Modemet er et Thomson speedtouch. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har Alcatel SpeedTouch Home, med ethernet til maskina. Dette kan konfigurerast gjennom http://10.0.0.138/ når pc'en er konfigurert med ei ip-addresse f.eks. 10.0.0.175 og netmask 255.0.0.0 Telnet 10.0.0.138 går også. Usikker på Thomson. Bent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå