Gå til innhold

Flytte "Programfiler (x86)" fra C: til D:

Anbefalte innlegg

Halla,

Fikk min nye pc i dag. Den har en 120GB stor ssd (C:) som altså er hovedharddisken med Windows, Programfiler osv. på. Den har også en 1TB stor harddisk (D:) jeg ønsker å ha mesteparten av filene mine på. Derfor lurer jeg på om det tar noen skade om jeg flytter over mappen "Programfiler (x86)" til (D:)? Vil gjerne ha minst mulig på ssden. Skal ha plass til diverse spill senere. Håper noen kan svare på dette, og ellers om noen har tips om hvordan jeg minimere det jeg har på ssden så gjerne kom med dem!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bør jo gå greit å beholde programfiler på ssd-en, det samme med spill, så lenge du passer på å minimere system restore, søppelbøtte og annet som tar plass. Pass på å flytt Users-mappa til den andre disken. DEtte gjør du ved å høyreklikke på f.eks "My pictures", velge properties og "location". JEg vil ikke anbefale å flytte Programfilermappa da Windows kan få problemer med gjenoppretting etc. Pass heller på å manuelt installere nye programmer på den andre disken hvis du ønsker dette.

Lenke til kommentar

Så det du

Det bør jo gå greit å beholde programfiler på ssd-en, det samme med spill, så lenge du passer på å minimere system restore, søppelbøtte og annet som tar plass. Pass på å flytt Users-mappa til den andre disken. DEtte gjør du ved å høyreklikke på f.eks "My pictures", velge properties og "location". JEg vil ikke anbefale å flytte Programfilermappa da Windows kan få problemer med gjenoppretting etc. Pass heller på å manuelt installere nye programmer på den andre disken hvis du ønsker dette.

Så det du mener er da at jeg kan flytte alle disse til (D:)?

EDIT: Eller kan jeg bare høyreklikke på "Users" mappa og flytte den?

post-275177-0-01298400-1345035458_thumb.png

Endret av Lindie
Lenke til kommentar

Husk at når du flytter evt program som er installert på SSDen til D, så må du endre registry-en. Skriv regedit i søkebaren på startknappen. Så må du navigere deg fra til programmet som ble flyttet, og endre plassering. Finnes mange guider på nettet, så bare google litt. Dersom du ikke gjør det tror Windows at programmet fortsatt er installert på SSDen.

Korriger meg om jeg tar feil, det er i hvert fall slik det er til meg :)

ps; har ikke tid til å finnes en guide til deg nå, men kan muligens gjøre det litt senere idag dersom jeg har tid.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...