TheOats Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Forslag til butikk (eller noe) som kan printe ut store bilder? Har et panorama på rett over 39000x7500 pixler, og jeg hadde håpet på å få en utskrift på ca 270cm i vidden. Noen som vet om noen som kan gjøre det? Hadde vert greit vist de kunne montere det på noe slik at man kan henge det opp med en gang også. Det kan gjerne være en nettbutikk. Jeg vet om en butikk som kan gjøre det, men de holder til i England (tror jeg), så det ville bli vanskelig å sende bildet med ramme, sa de. Forresten, hva kalles de rammene som man ikke ser? De hvor bildet bare er brettet rundt langs kantene liksom. (litt vanskelig og forklare). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hør med iDekor. De er ikke utpreget billige, men de leverer bra resultat. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Forresten, hva kalles de rammene som man ikke ser? De hvor bildet bare er brettet rundt langs kantene liksom. (litt vanskelig og forklare). Tipper du tenker på lerret. http://www.japanphoto.no/forstorrelser-fotolerret/fotolerret/blindramme/ Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Forresten, hva kalles de rammene som man ikke ser? De hvor bildet bare er brettet rundt langs kantene liksom. (litt vanskelig og forklare). Tipper du tenker på lerret. http://www.japanphoto.no/forstorrelser-fotolerret/fotolerret/blindramme/ Var ikke lerret jeg var "ute etter", det heter vist blindramme. Lenke til kommentar
brk Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Tror du tenker på passepartout? Dette viste jeg forresten ikke.. http://no.wikipedia....epartout_(bilde) "Glass er et sterkt basisk materiale bestående av sand/soda/kalk, og vil over tid påvirke både farger og papir i kunstverket. Dette kan forringe både den estetiske og den økonomiske verdien av arbeidet." Endret 15. august 2012 av brk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det er nok blindramme som TS tenker på. Men i dag så er det ikke vanlig å montere noe annet enn lerret på blindramme. I dag er det vanlig å montere bilde på en kapa-plate eller en skumplate. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Noen som vet hvor man kan få kjøpt bare ramme eller "klips ramme"? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Noen som vet hvor man kan få kjøpt bare ramme eller "klips ramme"? Ikea? Billige og finnes i et hav av størrelser. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Ingen andre som har forslag til hvor man kan få skrevet ut store bilder (som ikke har helt vanlig "spect ratio")? Lenke til kommentar
brk Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Kan jo være en idé å fortelle hvor du bor. Her hvor jeg bor har vi et rammeverksted som har skrivere som kan skrive ut det aller meste og største. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Godt poeng. Jeg bor i Lyngdal, på Sørlandet. Det er en foretning her som kan printe ut store bilder. Men de er litt dyre og de hadde vist ikke rammer i den størrelsen jeg ville ha. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Nå er det slik at kvalitet faktisk koster en del. En ting er å få bildet skikklig bra på PC-en; det regner jeg med du fikser greit. Men så skal utskriften se like bra ut; og den skal monteres,. Og den skal se like bra ut om 50-100 år. Det er derfor det koster mer enn en pølse i brød. Med ekstra løk .... Endret 18. august 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Nå er det slik at kvalitet faktisk koster en del. En ting er å få bildet skikklig bra på PC-en; det regner jeg med du fikser greit. Men så skal utskriften se like bra ut; og den skal monteres,. Og den skal se like bra ut om 50-100 år. Det er derfor det koster mer enn en pølse i brød. Med ekstra løk .... I know. Men det ville kostet over 1500.- vist jeg skulle kjøpt en utskrift i den lokale forretningen, å uten ramme blir det litt mye (for meg ihvertfall). Kanskje jeg bare har alt for urealistiske forventninger. Jeg er heller ikke er sikker på om iDekor kan printe ut bilder som er 270x52cm Jeg har ennå ikke fått svar på mailen jeg sendte dem angående det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342 Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Noen som har erfaring med bestilling av bilder på lerret eller akryl i størrelsen 60x40 hos Japanfoto? Er det ene bedre enn det andre? Tenkte å bestille et eksemplar av dette bildet jeg tok for en stund siden, i større skala naturligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå