Shruggie Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Alternativt er det jo verdens enkleste operasjon etterpå, litt avhengig av hvilket program man bruker for katalogisering av bilder. Batch operations ftw! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Nå ville vel Heineoen hverken etterbehandle bilder på kameraet eller PC. Slik jeg forsto det ville han ha automatisk beskjæring til 16:9 slik at han kan vise bildene direkte på en 2 megapiksel TV med HDMI-kabel fra kameraet til TVen. Point - shoot - show. Til det bruket tror jeg det kan være lurere å kjøpe et billig kompaktkamera. Dslr er overkill for den type bruk. Endret 17. august 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Aftenposten gjengir AKAM's test av Nikon D3200, og der ser jeg at det står: "Kameraet har også en rekke smarte funksjoner som settes pris på, blant annet infrarøde mottakere både foran og bak kamera. Dette gjør at man kan bruke kameraet til å trigge Nikons eksterne blitser trådløst. En funksjon som manglet på forgjengeren." Kan dette virkelig stemme? Er ikke disse infrarøde mottakerne kun for å fjernstyre utløseren på kamera? Det er jo tradisjonelt bare Nikon's semi-pro kamera og oppover som kan styre blitser trådløst. (EDIT: og da gjøres jo det med den innebygde blitsen, ikke de infrarøde åpningene) Jeg finner ikke igjen tilsvarende tekst i originalartikkelen på akam.no, så kanskje dette er noe Aftenposten selv har skrevet...? Endret 27. august 2012 av ozone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg