knut1234 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 hei hvilket vifteoppsett anbefaler dere til dette kabinettet? som dere sikkert vet så har det en vifte framme og en bak som følger med, men jeg tenkte jeg skulle sette inn to til. den ene skal selvsagt i fronten, hvor det er åpen plass, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal sette viften bak.. eller kan jeg fint bare kjøpe èn vifte og sette den i frontpanelet slik at det blir to vifter framme og en bak? for jeg vil nemlig helst ikke fjerne lyddemperne foran viftehullene på toppen eller sidedøren Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har lillebroren R3 hvor jeg har plassert 2 Vifter i front, 2 i topp, en i bunn og en Antec Kuhler H2O 620 bak. Siden du ikke vil ta av de støydempende matrialene, ville jeg plassert en vifte i front og en vifte i bunn av kabinettet. Lenke til kommentar
knut1234 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 bunn er jo innsug, er det ikke? blir det feil, ubalansert, om jeg har to vifter innsug i front og en til eksos bak? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Har lest at en vifte som suger inn på siden skal være meget effektivit, og derfor har jeg det på min R3. Har en i front som suger inn, en i siden som suger inn, en på topp som blåser ut, og en bak som blåser ut. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Det blir ikke feil om du har to vifter på innsug og en som blåser ut. Det som vil skje er at du får et positivt trykk inne i kabinettet, som blant annet vil minke mengden støv/partikler fra å krype inn i kabinettet fra ulike plasser. Jeg ville ha nøyet meg med en ekstra vifte foran til å begynne med. Om du synes temperaturene kunne vært bedre kan du da utvide med ei vifte i bunn. Dog ville jeg ikke hatt en vifte i bunn med mindre det er relativt støvfritt og rent i rommet maskinen skal stå i (ja det er støvfiltere, men det er greit å slippe å barbere de hele tiden). -Deluze Lenke til kommentar
knut1234 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Det blir ikke feil om du har to vifter på innsug og en som blåser ut. Det som vil skje er at du får et positivt trykk inne i kabinettet, som blant annet vil minke mengden støv/partikler fra å krype inn i kabinettet fra ulike plasser. Jeg ville ha nøyet meg med en ekstra vifte foran til å begynne med. Om du synes temperaturene kunne vært bedre kan du da utvide med ei vifte i bunn. Dog ville jeg ikke hatt en vifte i bunn med mindre det er relativt støvfritt og rent i rommet maskinen skal stå i (ja det er støvfiltere, men det er greit å slippe å barbere de hele tiden). -Deluze takk! Lenke til kommentar
Belz Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Test med et R3 kabinett, har ikke sett på hvor stor forskjell det er på det nye R4 men linker nå uansett testen: http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-investigation/1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Forskjellene mellom R3 og R4 er uvesentlige for denne problemstillingen. - Fjernet eSATA fra I/O - Lagt til 3-stegs viftekontroller bak frontdøren - Fjernet hullene for slanger bak på kabinettet - Mulighet til å fjerne begge harddiskburene -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå