myhken Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei. En bekjent av meg gikk til innkjøp av en Lexmark OfficeEdge Pro5500 multifunksjonsprinter. Satt den opp i hjemmenettverket koblet med en ruter. Jeg installerte så driver CDen som fulgte med og installerte alt av programvare som var med. Pcen finner printeren på nettverket, og utskrift fungerer helt fint. Men når jeg skal skanne, så åpner den bare et vindu som forteller meg hvordan jeg skanner på selve printeren, og så blir filen send til pcen. Det fungerer også helt fint. Men han som eier printeren vil gjøre dette fra et program på pcen, slik som han alltid har gjort, og det burde jo fungere greit. Jeg har det slik på min skanner, og de andre jeg kjenner med skannere kan også gjøre det. Men her vil skanneren at du gjør jobben på selve skanneren, for å så sende filen. Virker jo tungvint, særlig siden det er nokså mange trykk som skal til før du får filen skannet og sendt til pcen. På den ene pcen han har, bruker vi et bildeprogram han hadde fra før, som fungerte helt fint med den andre skanneren han hadde. På den andre pcen installerte vi programmet som fulgte med den nye printeren. Får samme "feil" på begge, den åpner bare et nytt vindu der den ber oss skanne på printeren. Noen som kan hjelpe, skal tilbake dit på fredag, og hadde vært hyggelig å få fikset dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå