EtonY Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Heisann, jeg trenger en media-PC jeg kan koble sammen med tv'en. Jeg har allerede trådløst tastatur og mus (og selvsagt skjerm). Jeg har aldri bygget en pc før, men jeg tror jeg skal kunne klare det om det er nødvendig (gidder ikke hvis det sparer meg for ~500 kroner). Maskinen skal brukes til å se på film i både SD og HD (og 3D). Når jeg først skal gjøre dette så bør jeg vel også ha en Bluray-spiller. Om mulig ønsker jeg også å kunne spille noen spill på den som f.eks. det siste CIV. Dette er ikke et absolutt must hvis det er dyrt. Et poeng er at kabinettet helst ikke bør være av den største typen, og helst av diskrét design. Pris bør helst være under 6000,- men jeg antar at kravene mine er ganske lave i forhold til andre maskiner, så jeg håper at det kan gjøres en del billigere. Edit: Om mulig har jeg også lyst til å kunne spille X3: TC (tror dette er krevende, min bærbare kneler ihvertfall). Mvh, Christian Endret 15. august 2012 av EtonY Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Tja jeg vet ikke helt oppsettet med deler men et generielt råd: Intel Core i3 2120 + 4 GB DDR3 ram ITX hovedkort f.eks Asus P8H61-I Sapphire Radeon HD 7750 1GB GDDR5PCI-Express 3.0, DVI-I, micro-HDMI, mini-Displayport, low-profile, Lite-Retail Det kommer ann på kabinettet men Samsung SH-B123L Angående kabinett 3RSYSTEM V20 eller Chieftec Uni BT-02B 180W Origen, 320W, MicroATX er vel kanskje best i et Uni BT-02B kabinett en 180 watt kan bli litt lite å gå på. Begge kabinettene er veldig små, men særlig større kjøler en intel blir nok vanskelig så du må regne med litt støy og overklokking blir vanskelig. Angående prosessor: Intel Core i7 3770T er den kraftigste beregnet på små kabinetter men du ser den er veldig dyr så da ville jeg heller valgt å underklokke en i7 3770k. Eller fremtidige FM2 a10 5700 APU. Angående AMD A8-3870K en slik kan gå til litt spilling men skjermkortet på APUen er litt svak så ville ventet på FM2 i så fall. Endret 15. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå