Karroh Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei! Vurderer å bestille Canon EOS 550d nå, men jeg har hørt at objektivene som følger med (18-55mm og 75-300mm) er "søppel". Noen som vet hvorfor de er "søppel"? Vil liksom ikke bestille et for meg, dyrt kamera som ikke har gode objektiv. Derfor lurer jeg på følgende: -Går det an å bestille kun kamerahuset for en RIMELIG penge og heller bestille med noen objektiv? -Hvilke objektiv vil dere i såfall anbefale? -Er det et godt kjøp å kjøpe kameraet med disse to søppelobjektivene? Takk for svar! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Pakken er jo billigere en bare kameraet kjøpt en annen plass, så helt gale er det ikke Ville nok prøvd og solgt de to objektivene relativt fort og heller kjøpt en Tamron 17-50 VC og etterhvert en Canon 55-250IS. Største problemet med disse objektivene er at de er softe og detaljene blir klint utover, men de vil nok oppleves bedre en et billig kompaktkamera. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 18-55 er helt greitt standardobjektiv, men det har enkel byggekvalitet, ikke spesielt lyssterkt og ikke like skarpt som dyrere objektiver. 75-300 er et helt enkelt zoomobjektiv, men det har ikke billedstabilisering og ikke veldig lyssterkt, så det er lite anvendelig. Å kalle dem søppel er litt drøyt, men de er ikke gode objektiver heller. Grunnen til at dette selges såpass billig nå er at både kameraet og begge disse objektivene er utgående modeller som butikkene ønsker å få ut av sortimentet sitt raskest mulig. Dette kit'et selges faktisk billigere enn huset alene, men innen noen uker kan det være helt borte fra markedet med de aggressive prisene de kjører. Så om du ønsker deg 550D for under 4000 kroner så er det bare å slå til med en gang, for du får ikke huset alene billigere. Så har du i det minste to enkle objektiver du kan prøve deg med. Kamerahuset er veldig mye for pengene akkurat nå. Lenke til kommentar
Golddynaco Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 En liten kommentar til Nauticas gode råd om alternativ optikk. Det er etterhvert blitt kjent at Tamron 17 -50 er bedre uten bildestabilisering. Det er billigere også. På disse brennviddene er ikke hjelp for å holde optikken stødig strengt nødvendig. Lær deg å holde kamera i ro uansett!! Derfor; Merk deg Nauticas gode råd, men dropp VC i betegnelsen når du skal kjøpe Tamron 17 -50mm... Da får du optikk som imponerer stort på optisk ytelse, men vær litt forsiktig i bruk. Tamron valgte å gå litt ned på byggekvalitet for å holde prisen nede hvor amatørene kan følge med. Lenke til kommentar
Karroh Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Tusen takk for supre råd, dere! Hva vil dere tro en får tilbake for de to objektivene da, om jeg velger å selge dem? Har sett på 600d med IS også, for 4 490kr, er det et bedre kamera? Og er det verdt de 500 ekstra kronene for et objektiv jeg ønsker? Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Hvis videofilming er viktig anbefaler jeg 600D, når det gjelder fotografering er de veldig like der. Kjøper du pakka med de to dårlige objektivene burde du få nok til og kjøpe Tamron 17-50 f/2.8 brukt det er desidert bedre på alle områder. Canon 18-55 IS ligger på drøye tusenlappen. 75-300 ligger på gjennomsnittlig 1400.- brukt og 18-55 uten IS på ca 500.- Endret 15. august 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Karroh Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Så hvis jeg kjøper pakken, burde jeg klare å selge dem for ca 1800? Er bare litt bekymret, tenk om jeg ikke får solgt dem.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 75-300 får du nok solgt, kan hende det tar litt tid før du får solgt 18-55, hvis du legger deg et par hundrelapper under bruktprisene, samt at det er nye objektiver burde det gå relativt fort. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ville funnet og kjøpt en pakke med objektiver jeg hadde hatt lyst på, jeg. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg ser det letes etter argumenter for å velge det billigste for å spare en del kroner, og fra et økonomisk ståsted er jo dette smart. Men rent fotografisk blir det helt feil. Kjøp den billigste kamerapakken du finner med flest mulig objektiv etc. og finn ut selv hva du kommer til å mangle av bildekvalitet etc. Blir du fornøyd, så har du jo spart en masse, og hvis ikke så supplerer du med noe bedre senere. Mye bedre å erfare sine feil selv. Det er stort sett det vi andre har gjort. Jeg har selv hatt 18-55 på min gamle 40D og etter en oppgradering til 17-85 USM IS til 5.000,- (den gang) så jeg hvor elendig 18-55mm var. I dag bruker jeg den som penneholder på kontoret. Gode objektiver koster penger og i dag er det sikkert hårreisende for din del å betale 5.000 eller mer for et objektiv, men etter hvert så ser du at du kanskje må opp i slike summer for å få skikkelig kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå