Gå til innhold

Phanteks PH-TC14PE vs Noctua NH D-14 minne/hovedkort-kompatibilitet


forbjok

Anbefalte innlegg

Har sett på disse to kjølerne, og får inntrykk av at Phanteks-kjøleren muligens er en smule bedre enn D-14, men hvordan er forskjellen mellom disse to med tanke på hovedkort/minnekompatibilitet?

Vet at NH D-14 er kjent for å være problematisk med enkelte typer minne pga høye kjøleribber, men etter det jeg har funnet ut skal den være kompatibel med Asus P8Z77-V Deluxe og Corsair Vengeanc "low" (ikke egentlig low-profile, men kjøleribber er ikke høyere enn minnebrikken selv - er listet som "low profile" hos Corsair) minne.

 

Er Phanteks PH-TC14PE større enn NH D-14, slik at denne vil ha problemer med hardware som er kompatibel med NH D-14? Eller er de like store?

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, men det som egentlig er mest interessant er vel først og fremst "takhøyden" under kjøleren - altså hvor mye plass det er i høyden til minnebrikkene hvis kjøleren monteres slik den skal - og hvor vidt denne høyden er forskjellig fra NH -D14 til Phanteks.

Lenke til kommentar

Kommer helt på an på kabinettet, har kabinettet plass så går du for Phanteksen da denne er en bedre kjøler.

 

Like høge under kjøleren begge to(takhøyden du skriver om)

 

 

 

Så lenge minnebrikkene ikke har høye kjøle elementer som disse, så passer de fleste kjølerene, men husk, kabinettet setter begrensninger av og til.

 

For høge:

http://www.dustinhom...0mhz-cl9-2x4gb/

 

Passer perfekt:

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Kommer helt på an på kabinettet, har kabinettet plass så går du for Phanteksen da denne er en bedre kjøler.

 

Like høge under kjøleren begge to(takhøyden du skriver om)

 

Så lenge minnebrikkene ikke har høye kjøle elementer som disse, så passer de fleste kjølerene, men husk, kabinettet setter begrensninger av og til.

Dette er til en ny PC som skal bygges snart. Kabinettet blir nok Fractal Design Define R4, med mindre noe nytt dukker opp. Jeg vet at Noctua NH D-14 passer inn i dette kabinettet uten problemer, så med mindre Phanteks-kjøleren er betydelig større vil jeg ikke tro at det er noe problem.

 

Det var nettopp denne typen (Corsair Vengeance "low profile") minne jeg hadde tenkt å kjøpe, dog i et 4x4GB kit, og CL8.

 

Takk for informativt svar.

Da ser det jo ut som begge kjølerne burde være uproblematiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...