Telefonsvarer Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har to 1TB harddisker. Den ene er nå ansatt til å motta videofiler, mens de genereres. Senere overfører jeg disse til en annen maskin, over LAN. Mens jeg gjør dette, bruker jeg den andre harddisken for å holde farta oppe. Kan det fungere å sette dem i RAID0, for å kunne bruke begge som en, og overføre filer samtidig som den sender over LAN, uten å miste fart? Det er trolig 5400rpm per harddisk, såvidt jeg husker. Om jeg får skrive til HDD kjapt nok, vil det skape problemer. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Raid 0 funger omtrent som å sette 2 harddisker sammen, bedre ytelse og dobbelt kapasitet. Men nei det går ikke raskere om de 2 forskjellige harddiskene gjør forskjellige oppgaver. Så da er det bedre å ha de hver for seg Siden harddiskene jobber i takt. SSD disk er bedre egnet for å gjøre flere ting samtidig. Er disse Green serien eller noe slik? I så fall vil nok en Seagate Barracuda 3TB 6Gb/s være solid oppgradering men da bør du nok ha windows 7, men raid oppsett vil nok bli raskere, men om du trenger mere kapasitet vil nok slike harddisker være anbefalt. Nå vet jeg ikke hvordan det er med alle hovedkort, men det er vel slik om du reseter bios eller oppdater bios så risikerer du at alt på harddiskene forsvinner, så ville frarådet å ha viktig filer der i så fall, også om en av harddiskene ryker blir alt borte. Endret 15. august 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Har lest at 3TB'ere er noe piss med winxp, noe jeg trenger for ett program. Harddiskene er dedikert til dette. Tror jeg RAIDer, så kan jeg samle inn mer data, og heller sende alt på en gang, og ikke multitaske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå