Jan Erik Engan Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Blomsterflue Bildet er fjernet. Beskrivelse: Ikke noe jeg er god på,så bare å fyre løs selv om bilde ligger under visning;)..hadde ikke stativet med denne dagen..for ikke alltid det går som planlagt.Men nå ligger ett stativ i bilen for godt;) Bildet tatt helt i vannkanten,derfor den mørke bakgrunnen. Link til bildesiden Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 jo, dette var flott! spessiellt imponerende med et slikt objektiv.kunne sikkert tatt litt selektiv oppskarping på flua. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) jo, dette var flott! spessiellt imponerende med et slikt objektiv.kunne sikkert tatt litt selektiv oppskarping på flua. Takker;) Brukt unsharp mask i cs6.Tørte ikke mer for sprekker så fort opp,er min erfaring,når en ikke helt ser resultatet før det er lastet opp. Endret 15. august 2012 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 prøv å bruk oppskarpings penselen, ca 10 % oppskarping og over kun øynene og kroppen.... det burde funke... Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 prøv å bruk oppskarpings penselen, ca 10 % oppskarping og over kun øynene og kroppen.... det burde funke... Skjønner..men har litt problemer med den jeg...ser fint ut helt til bildet blir lastet opp,og da ser jeg gang på gang att det er skarpet for mye..så får ta i litt mindre kanskje;) Lenke til kommentar
Hans-Ragnar Olsen Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei. Et flott makrobilde. Jeg synes du har fått det meste av insektet skarpt. Så dette likte jeg. Virkelig bra.:-) Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Liker versjon 1 best, men synes kanskje bakgrunnen blir litt forstyrrende, spesielt med de lyse stråa. Bakgrunnsfargen kunne vært en annen slik at til og med håra langs kroppen ble tydeligere, men dette er jo noe å tenke på en annen gang. Generelt god skarphet og gode farger på flua ! Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Hei. Et flott makrobilde. Jeg synes du har fått det meste av insektet skarpt. Så dette likte jeg. Virkelig bra.:-) Takker;) Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Liker versjon 1 best, men synes kanskje bakgrunnen blir litt forstyrrende, spesielt med de lyse stråa.Bakgrunnsfargen kunne vært en annen slik at til og med håra langs kroppen ble tydeligere, men dette er jo noe å tenke på en annen gang.Generelt god skarphet og gode farger på flua ! Fine tips..takker så mye;) Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Nydelig, dette Liker særlig godt fargene og lyset - det gir en fin stemning. Synes ikke dette er et bilde som krever større skarphet - dyret trer veldig fint frem og vi ser absolutt det som trengs. Litt uenig med meg selv om de lyse stråene til venstre i bildet, men jeg tror jeg er endt opp med å like det de tilfører av miljø og stemning. De er heller ikke så lysende at de tar for mye av fokuset. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Nydelig, dette Liker særlig godt fargene og lyset - det gir en fin stemning. Synes ikke dette er et bilde som krever større skarphet - dyret trer veldig fint frem og vi ser absolutt det som trengs. Litt uenig med meg selv om de lyse stråene til venstre i bildet, men jeg tror jeg er endt opp med å like det de tilfører av miljø og stemning. De er heller ikke så lysende at de tar for mye av fokuset. Takker;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg