minikai5 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Trenge hjelp til og kjøp av tv. Tvn skal brukast til og sjå for det meste Fotball(PL),litt tv og film og må også være god til Spill Mor mi lovde at eg skulle få tv på rommet når bror min flytta ut og eg fekk gamle rommet hans, men etter at eg brukte 11K på ny pc har spesielt mamma sakt nei kver gang eg har spurt om tv Rekna med at budsjettet er på max 5-6K Har veldig lyst på 3D TV, det mest fordi mange nye spel kjem med 3d støtte itillegg til fotball med 3d støtte Har sett litt på en fra Samsung:http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE32ES6305XXE/samsung-32-3d-led-smart-tv-ue32es6305 og en fra LG: http://www.komplett....aspx?sku=746287 Trenge rett og slett tips til kass eg skal velge, evt andre tv-tips og argument til korleis eg skal overtale foreldra mine til og kjøpe tv. Bør eg kanskje vurdere plasma framfor led ? Endret 15. august 2012 av minikai5 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Det viktigste med tven er hzen. Minimum 100 hz for hd gaming på lcd eller led. Minimum 200 hz på 3d tv. Alle tver har hd idag så overse alt pisset om at det er viktig, bare pass på at du får en full hd fremfor en hd, rdy om du ønsker at neste spillgenerasjons konsoller skal støttes. Hz er antall bilder pert sekund. Det er alt du trenger å vite Hz er hertz Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Med f.eks PS3 så trenger man jo ikke mere enn en 50 Hz TV da playstation har maks FPS på 30 uansett Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Og ikke velg plasma da levetiden er Type halvert fremfor lcd. Plasma har fare for innbrenning av bilder, noe som forekommer når ting står stille lenge på tven. For eksempel tv logoer oppi hjørnet eller eventuelt amo og kart på spill. Lcd er fremtiden. Lcd og led har samme bildefremvisning. Eneste forskjellen er at led tver bruker led lys til sortdybde nivå fremfor lcd rør. Noe som gir bedre sortnivå og bruker mye mindre strøm Med f.eks PS3 så trenger man jo ikke mere enn en 50 Hz TV da playstation har maks FPS på 30 uansett Det viste jeg faktisk ikke, men blueray og nestegenerasjons spillkonsoller har garantert mer en 30 fps. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jaja, men til og med dagens Blu Ray spillere har mere enn 30 FPS Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Det er forresten max 60 fps på ps3. Just checked it på hjemmesiden deres og på konsollen min. Om det er xbox varierer den fra 50 til 60 fps Edit: noen eldre spill har kun 30 fps, men dette er få spill som du antageligvis ikke spiller lenger. Endret 13. september 2012 av SleepHead Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 http://www.proshop.no/Flatskjerm-TV/LG-32-LED-TV-32LM620T-2369670.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Her har du en link til tven du så på, bare litt billigere. Tven er veldig bra for prisen Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Det er forresten max 60 fps på ps3. Just checked it på hjemmesiden deres og på konsollen min. Om det er xbox varierer den fra 50 til 60 fps Edit: noen eldre spill har kun 30 fps, men dette er få spill som du antageligvis ikke spiller lenger. Battlefield 3 kjører bare 30 FPS og det er det jo mange som spiller Lenke til kommentar
Liteg0 Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Battlefield 3 kjører bare 30 FPS og det er det jo mange som spiller Det er fordi det er et krevende spill og PS3 er en gammel konsoll. Det er også en av grunnene hvorfor CoD er så mye større enn BF på konsoll, 30 FPS er rett å slett alt for dårlig til spilling. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Og ikke velg plasma da levetiden er Type halvert fremfor lcd. Plasma har fare for innbrenning av bilder, noe som forekommer når ting står stille lenge på tven. For eksempel tv logoer oppi hjørnet eller eventuelt amo og kart på spill. Lcd er fremtiden. Lcd og led har samme bildefremvisning. Eneste forskjellen er at led tver bruker led lys til sortdybde nivå fremfor lcd rør. Noe som gir bedre sortnivå og bruker mye mindre strøm. LCD-RØR?????????? Levetid på Plasma er 30-35 år, jeg TROR man kjøper ny tv innen den tid Plasma har ikke lengre fare for innbrenning. 1 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Og ikke velg plasma da levetiden er Type halvert fremfor lcd. Plasma har fare for innbrenning av bilder, noe som forekommer når ting står stille lenge på tven. For eksempel tv logoer oppi hjørnet eller eventuelt amo og kart på spill. Lcd er fremtiden. Lcd og led har samme bildefremvisning. Eneste forskjellen er at led tver bruker led lys til sortdybde nivå fremfor lcd rør. Noe som gir bedre sortnivå og bruker mye mindre strøm. LCD-RØR?????????? Levetid på Plasma er 30-35 år, jeg TROR man kjøper ny tv innen den tid Plasma har ikke lengre fare for innbrenning. Hehe, bommet med rør ja Men om du velger plasma fremfor lcd i den prisklassen op er ut etter kaster du vekk penger etter min mening. Innbrenning er iallefall ett problem hos servicedisken på elkjøp på per dags dato, vet ikke hva du snakker om når du sier plasma ikke har fa for dette lenger. Til å med utstillingstvene har innbrenning. Lenke til kommentar
minikai5 Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 WOW, Takk for svar, men har lagt tvn litt på is, ska absolutt kjøpe meg tv når eg har penger til det. Akkuratt begynt på VGS og svir fort bort pengane når eg har , men har akkuratt begynt ei ungdomsbedrift som driver med LED lys og litt sånt. er ikkje heilt sikker men, trur eg får 1/4 av pengane vi tjener på jobba vi gjer. Og fekk seinast på fredag vår første arbeidoppgåve. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 32 tommer er sykt lite. 46 tommer er minimum hvis du liker å se filmer. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 32 tommer er sykt lite. 46 tommer er minimum hvis du liker å se filmer. Hvordan begrunner du dette? Betraktningsavstanden har jo alt å si her. Jo lenger fra en sitter jo større. Sitter man forholdsvis nært, så er jo 46" plenty, ja kanskje FOR stort. Det er bare å still opp i butikken og se på størrelsene fra den avstanden det hele skal betraktes i fra. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Hvordan begrunner du dette? Betraktningsavstanden har jo alt å si her. Jo lenger fra en sitter jo større. Sitter man forholdsvis nært, så er jo 46" plenty, ja kanskje FOR stort. Det er bare å still opp i butikken og se på størrelsene fra den avstanden det hele skal betraktes i fra. Det er kun av egen erfaring, har en kamerat med 32 tommer og det er trist å se på selvom den står på bordet et par meter fra oss. Synes 32 tommer er greit som monitor om man sitter 0,5 meter unna. Endret 14. november 2012 av 1814_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå