Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Nytt skjermkort til Q6600-maskin. Tips?

styx

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt aldrende stasjonær maskin som jeg har tenkt til å ta i bruk igjen, og planlegger å kjøpe ny skjerm (27" IPS, 2560x1440). Maskinen består av et ASUS P5Q Pro hovedkort (kun PCIe 2.0), Q6600 CPU, 8 GiB RAM og et skjermkort som sannynligvis ikke takler den oppløsningen. Hva slags skjermkort kan det lønne seg å kjøpe til denne maskina?

Det hadde vært ålreit om jeg kunne spille litt på den (Civ V og denslags, kanskje også mer krevende spill om mulig), men spilling kommer ikke til å være noen stor prioritet. Lavt støynivå er å foretrekke.

Hvor går grensen til hva som er vits i å bruke på denne maskina? Alle tips mottas med takk! :)

Endret av styx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips! :) Det ser ut til å være i en akseptabel prisklasse også.

Med tanke på oppløsningen, bør jeg se etter et skjermkort med mer enn 1 GiB RAM? Eller blir resten av systemet en flaskehals før mengden minne på skjermkortet blir det?

edit: beste kandidat så langt: XFX HD 6870 Dual Fan

Endret av styx
Lenke til kommentar

Jeg kjørte samme CPU på samme hovedkort som gamingmaskin fram til i sommmer (Den er filserver nå). Jeg oppgraderte den med et GTX480, og må si at dette kanskje var litt i drøyeste laget. Den var i stand til å dra Battlefield 3 tett opp mot maks, men det var med CPU som flaskehals (alle kjerner på 99-100%). HD 6870 er nok ikke et dumt valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips! :) Det ser ut til å være i en akseptabel prisklasse også.

Med tanke på oppløsningen, bør jeg se etter et skjermkort med mer enn 1 GiB RAM? Eller blir resten av systemet en flaskehals før mengden minne på skjermkortet blir det?

edit: beste kandidat så langt: XFX HD 6870 Dual Fan

Joa, men om du skal kjøre BF3 i den oppløsningen, så må du nok til med et kraftigere skjermkort uansett. Med mindre du dropper ned detaljnivåer en del, og da er det ikke lenger behov for så mye skjermkortminne igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...