Gå til innhold

Må ha Windows-lisens nå - hva blir best mtp overgang til Win8 sener i høst?

2bb1

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg en Windows 7-lisens til min stasjonære pc nå som skolestart er like om hjørnet. Men hvilken versjon bør jeg kjøpe, hvis jeg i oktober-november vil oppgradere til Windows 8?

Altså hva blir det billigste totalt sett?

Var innom Harddisk i dag (en butikk), og der kostet det 1699 kr for en lisens, er det virkelig så dyrt?? Link under.

http://harddisk.no/produkt/0/nettbutikk/498097/microsoft_windows_7_home_premium_fullversjon.do

Eller er det noe jeg har oversett her? På forhånd takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Googlet litt rundt og det ser ut som du kan oppgradere fra xp også, så om du har en gyldig xp lisens kan du oppgradere til Windows 8 uten større problemer. Etter hva jeg leser rundt skal det koste rundt 40 dollar/240kroner å oppgradere fra både xp, Vista pg Windows 7

Lenke til kommentar

Dette er vel også en helt lovlig måte?

Absolutt. Windows 8 upgrade skal man kunne kjøpe for kun $39,99 eller rundt 240 kroner i en periode etter lansering, kanskje ut året. Dette skal gjelde både XP, Vista og 7. Da har du den, og med så lav pris er det ikke stort å tenke på.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at det funker. Mest sansynelig må man ha en gyldig betalt lisens for å kunne oppgradere.

Hentet fra Microsoft sine sider

Allerede kjøpt en Windows 7-PC?

Fint, vi har fortsatt alt du trenger. Hvis du kjøpte en PC med forhåndsinstallert Windows 7 Home Basic, Home Premium, Professional eller Ultimate 2. juni 2012 eller senere, kan du bare gå til windowsupgradeoffer.com og registrere deg. Du vil få en e-post fra oss med kampanjekoden og kjøpsinstruksjoner når Windows 8 Pro er tilgjengelig. Deretter kan du laste ned og installere Windows 8 Pro på en kompatibel PC med Windows Upgrade Assistant.

*Tilbudet gjelder for nye PCer med forhåndsinstallert Windows 7 Home Basic, Home Premium, Professional eller Ultimate og som er kjøpt mellom 2. juni 2012 og 31. januar 2013. Gå til windowsupgradeoffer.com for mer informasjon.

Kilde

Lenke til kommentar

Ved Universitetet i Bergen, og skal ha to labfag pluss et informatikk-fag, og er derfor avhengig av å få den stasjonære opp og gå.

Vet du hvor jeg kan sjekke om jeg kan få tilbud via UiB på Win7/Win8-lisens? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Merkelig.

MSDNAA er en ordning som gir IT-studenter gratis tilgang til programvare fra Microsoft i opplæringsøyemed.

Et par IT-fag-miljøer på UiB har inngått MSDN Academic Alliance-avtaler med Microsoft:

Institutt for informatikk

Institutt for informasjons- og medievitenskap (Infomedia)

Nærmere opplysninger om hva slike avtaler innebærer kan finnes hos Microsoft.

I korte trekk:

Avtale som gir studenter og ansatte ved IT-faglige institutt tilgang til masse MS-programvare. Det omfatter OS, applikasjoner, utviklingsverktøy,...

Produktene skal bare brukes i utdanning og forskning, ikke i vanlig drift

Studenter kan få tilgang til en "nettbutikk" hvor de laster ned disse produktene

Hver bruker/student kan bare laste ned hvert produkt én gang. Hvis de har behov for ny nedlasting må det "nullstilles" av lokal administrator

Det betales ikke noe pr. nedlasting e.l., insituttet betaler en årlig abonnementsavgift

Lokale kontaktpersoner/administratorer er:

Institutt for informatikk (msdn.ii.uib.no):

Teknisk stab. Henvendelser om tilgang ønskes til [email protected] eller Issue-tracker.

De tilstreber å tildele konto til alle studenter som er registrert på informatikk-kurs ved starten av hvert semester. Alle studenter får mail (til sin UiB-konto) om dette. Praktiske forhold gjør av og til rutinemessig tildeling forsinket eller mangelfull, og brukere bes da ta kontakt for å få tilgang. Det gis ikke tilgang for studenter som ikke er registrert på minst ett informatikk-kurs.

Infomedia:

Rune Arntsen (brukeradministrasjon, tildeling av brukernavn og passord)

Terje Thue (teknisk, administrasjon av avtale og programportefølje)

Infomedia deler ut brukernavn og passord "on demand", studentene må ta kontakt med Rune Arntsen.

IT-avdelingen har ikke noe med disse avtalene å gjøre, vi kan bare gi informasjonen over og henvise videre til instituttene.

Det står i korte trekk at enkelte fag ved UiB gir tilgang til msdn, og da også nedlasting av programvare fra microsoft med tilhørende lisens.Leste ikke kjempe nøye igjennom, men der står ihvertfall hvilke fag det er, hvem du må ta kontakt med for å få aktivert kontoen osv.Når du får en konto opp og gå kan du logge inn på http://msdn.ii.uib.no/ og hente ned det du ønsker:-)Jeg har brukt dette flittig selv, og har hentet ned opperativsystem til både server, laptop og htpc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...