tommmy Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 http://www.komplett....94-4F74975E6ABA Hvor stor er forskjellen på 7950, 7970 og gtx 670? har for øyeblikket en 550w corsair psu, som jeg regner med holder til 7950 hvert fall. Bare og komme med tips, blir mest brukt til LoL, surfing, filmtitting, streaming, litt andre spill nå og da. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Er ikke så mye forskjell på dem. Kan vel si det sånn at du får det du betaler for. 7970 er litt bedre enn 7950, og koster litt mer. Selv har jeg hatt 7950 i ca et halvt år, og har ikke merket lagg på noen spill så langt. Ligger på rundt 130-150 FPS i LoL PSU-en holder nok til 7970 også, men anbefaler nok ikke å overklokke noe med den PSU-en. Er den 80 pluss merket? Uansett, veldig bra oppsett Og jeg antar at du har OS, skjerm, tastatur osv? Endret 14. august 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) To ting her du kan spare penger på om du vil kutte litt oppgraderings/overklokkings muligheter, uten å egentlig miste ytelse: Hovedkortet ditt er nokså dyrt, og du kan sikkert revurdere om du trenger så hardcore hovedkort. (Må du ha WIFI f.eks.?) Skal du overklokke, i så fall er CPU kjøler, CPU og hovedkort (pga. Z77 brikkesett) gode valg. Om du ikke skal overklokke kan du spare mye på å gå for stockkjøler og eventuelt et mye enklere hovedkort som dette: http://www.komplett....=749862&CKS=PCW Generelt en fin handleliste. og det er ikke feil å gå for det du har nå heller. Edit: Enig med moby_duck. Skjermkortene gir det du betaler for, men 7950 er svært godt det også. PSU holder lenge, men kan slite med 7970 og klokking. Endret 14. august 2012 av RaaneHolmg Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Er ikke så mye forskjell på dem. Kan vel si det sånn at du får det du betaler for. 7970 er litt bedre enn 7950, og koster litt mer. Selv har jeg hatt 7950 i ca et halvt år, og har ikke merket lagg på noen spill så langt. Ligger på rundt 130-150 FPS i LoL PSU-en holder nok til 7970 også, men anbefaler nok ikke å overklokke noe med den PSU-en. Er den 80 pluss merket? Uansett, veldig bra oppsett Og jeg antar at du har OS, skjerm, tastatur osv? Har mus, tastatur, skjerm og OS. tenkte det bare var på tide og opggradere litt, sitter på en intel e8500 osv som har begynt å dra på åra. Kabinett som jeg kjøpte til konfirmasjonen (9 år siden) To ting her du kan spare penger på om du vil kutte litt oppgraderings/overklokkings muligheter, uten å egentlig miste ytelse: Hovedkortet ditt er nokså dyrt, og du kan sikkert revurdere om du trenger så hardcore hovedkort. (Må du ha WIFI f.eks.?) Skal du overklokke, i så fall er CPU kjøler, CPU og hovedkort (pga. Z77 brikkesett) gode valg. Om du ikke skal overklokke kan du spare mye på å gå for stockkjøler og eventuelt et mye enklere hovedkort som dette: http://www.komplett....=749862&CKS=PCW Generelt en fin handleliste. og det er ikke feil å gå for det du har nå heller. Edit: Enig med moby_duck. Skjermkortene gir det du betaler for, men 7950 er svært godt det også. PSU holder lenge, men kan slite med 7970 og klokking. Har eksternt wifi-kort, så ikke noe must, men har planer om å klokke cpu litt hvert fall, skjermkorte er usikkert, blir nok klokket det og etter hvert. Og da kommer jeg nok til å bytte ut psu'en og. takk for hjelpen, greit å få ting bekreftet Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Med eksternt WIFI kort kan du gå ned til LE plus utgaven av samme kort, og om du ikke planlegger å benytte SLI mellom to skjermkort i framtiden kan du gå den til den rimeligste LE utgaven. Alle tre kortene sammenlignes her: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=746628&sku=757188&sku=746628&sku=757188&sku=746634 Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Da går jeg nok for le-versjonen en annen ting, kommer til å kjøpe en skjerm til senere, ser at 79xx har bare en dvi, men gtx670 har to. Vil jeg merke noen forskjell på skjermen som kjører dvi i forhold tiL hdmi eller gjennom displayport? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 HDMI, DVI og displayport er alle digitale overføringsmetoder og du vil dermed ikke få kvalitetsforskjell under overføring. DVI er på vei ut forresten, displayport og HDMI er de to standardene som skal leve videre i fremtiden. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Var egentlig det jeg trodde, så bare en plass at for 120hz måtte du bruke dvi. Men den skjermen blir nok ikkje kjøpt uansett Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Displayport støtter 120Hz, men ikke HDMI Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Aah da er det bare å vente på lønning! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå