DrErling Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 btw, så har vi allerede ranking så det holder!!!! http://setiathome.ssl.berkeley.edu/stats/t...eam_164829.html Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 En bruker kan vote på seg selv så mye han bare vil, de fleste vil nok se hvorfor den brukeren har fått stemmene sine når man ser et av svarene i forumet. Svarer den brukeren feil flere ganger ser man jo om han har fortjent stemmene eller ikke. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 En bruker kan vote på seg selv så mye han bare vil, de fleste vil nok se hvorfor den brukeren har fått stemmene sine når man ser et av svarene i forumet. Svarer den brukeren feil flere ganger ser man jo om han har fortjent stemmene eller ikke. Det er da enkelt og forrhindre det. Det gammle frames-forumet hadde sperre for dette. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Både PostCount og Ranking syntes jeg Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Så skal det innføres titler (jeg personlig er imot) så bør dette være titler moderator gir når en enkeltbruker gjør seg fortjent til den. Tror dette vil bli litt feil at moderatorene synlig skal begynne å favorisere enkelte brukerne. Det beste forslaget er et poengsystem hvor brukerne selv distribuerer poeng. Her kan også moderatorene "pushe" brukere ved å avgi poeng på samme måte som forumbrukerne. Tror neppe folk vil gå så lang som å registere seg 20 ganger for å kunne få poeng. Dersom en person med bare jalla-innlegg plutselig får veldig bra poengsum så vil det jo legges merke til av mange andre. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg liker postcounten, jeg... Og synes vi bør beholde den.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Tror verdien av en slik "ranking" der brukerene kan gi hverandre poeng vil være svært liten. Har jo lagt merke til at mange av de mest aktive "kjenner" hverandre svært godt. Hvem tror at de greier å la være å stemme hverandre frem? Vi har jo alle sett disse "mest seriøse medlem" o.l. trådene. Samme gjengen som stemmer på hverandre. Etter min vurdering, så er det de fleste av de som blir nevt i disse trådene IKKE blandt de beste/mest kunnskapsrike medlemmene. For ikke å snakke om andre feilkilder som er nevnt i tråden ovenfor. Det eneste som kanskje kunne fungere, var om det var KUN moderatorer som kunne gi poeng på gode poster. Eller at forumstyret etter individuell vurdering av kvalitetsbidrag til forumet over en periode kan gi en tittel som "Seniormedlem" e.l. Besynderlig denne trangen til å bli rangert. Alle som følger forumet regelmessig vet hvem som har regelmessige kvalitetsbidrag til forumet. De som er mindre aktive, men likevel poster en mindre antall kvalitetsposter vil nok uansett falle utenfor alle rangeringer. Deres bidrag vil likevel være like verdifulle, om ikke mer, som de mer aktive. Mer, fordi de ikke bidrar så mye til det antall mindre seriøse postene i forumet. Lurer på hva det neste forslaget blir. HW.no gullstjerner til å klistre på PC'n for å vise frem på neste lan? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 ... mye bra... Gir deg herved en stjerne dersom votingen blir en realitet! .... Håper ihvertfall noen tok poenget. DrE Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Titler basert på antall innlegg er helt feil vei å gå. Er jo 10x mer "morro" å poste som f'en for å få en kul tittel enn å passere X antall innlegg. Så skal det innføres titler (jeg personlig er imot) så bør dette være titler moderator gir når en enkeltbruker gjør seg fortjent til den. edit: er det terningkastopplegg som vurderes her? (mao slik blackbrrd beskriver) Går for den, men tenk på alt slitet moderatorene får da! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Vi kan jo egentlig bare ha det som vi har det nå da...men skulle det skje noen endringer måtte det vært at vi fikk titler på brukerne. Blir for mye stress med at folk voter på innlegg og sånt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hans up for softest selv. hadde tenkt å skrive det smame da jeg så hans. Altså, et system med brukerne som stemmer*vil* bli misbrukt. Et system med moderatorer som stemmer ville iallefall ikke fungert! Altså, moderatorene er her for å holde orden og styr på forumet, de har problemer med å klare jobben og dere ville hive enda mer arbeid på dem? Jeg ser ikke akkurat for meg hele gjengen med moderatorer ta på seg enda mer arbeid, spesielt ikke en slike type unyttig sløsing av tid. Eller forumstyret? Hva, skal de da ta opp hver sak internet og drøfte den før de gir, hva, en liten skinnen de stjerne? Neh, skal dere først fjerne postcounten får det ta vekk hele greia. Ikke noe annet jall som kan erstatte det. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Nei, nei ikke fjerne postcounten slem yummy, slem yummy :wink: Ellers hadde titler vært kult også :-) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg klarer faktisk ikke finne ut hvor det ble bestemt at Postcount blir fjernet... Kan man ikke heller prøve å fjerne postcounting på bare en av undersidene til HW? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Phew, trodde et lite øyeblikk at post-counten allerede var fjernet, jeg satt å leste i en stengt tråd jeg fulgte med på å la merke til at noe manglet. I den stengte tråden var post-counten borte, vet ikke om dette har skjedd med andre tråder eller om dette er normalt, leser normalt ikke stengte tråder. Men, jeg er enig i at postcounten MÅ bort. Bare gi meg en dag eller to's advarsel slik at jeg kan spamme så hardt jeg klarer for å nå 1000 før det er for sent (Ironi hvis noen ikke skulle skjønne det) Men, hvordan skal det gå med siden hvor det er bilde av oss og vi har rang etter post-count nå da? Skal den fjernes eller finner dere på noe annet lurt? To be continued..... Lenke til kommentar
smoke Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 hadde vært kult det ! Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg klarer faktisk ikke finne ut hvor det ble bestemt at Postcount blir fjernet... Kan man ikke heller prøve å fjerne postcounting på bare en av undersidene til HW? http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=114486 Dessuten - for alle som ikke ønsker å se postcount: dere kan nå bytte til Overklokking.no -template'n. Der har jeg fjernet postcount. Så får vi se hvordan det går... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Nei, nei ikke fjerne postcounten slem yummy, slem yummy :wink: Ellers hadde titler vært kult også :-) Legg merke til at det ville vært KULT å ha titler/rang. Det er jo kjempeKULT. :wink: Hva er da KULERE enn det? Hmm... har det noe andre funksjoner? hmm, som sagt det er kult, tja, jeg får jo mere lyst til å skrive gode tråder og inlegg når jeg får en rang... JADA! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 har tenkt mye på dette med rangeringer. Forumet er en samlingsplass for oss med spørsmål og svar. Og når man lurer på noe er det irriterende at folk gir deg feil råd og svar. Mange som utgir seg for å være ekspert men som viser seg å faktisk kunne mindre enn en selv. Fordelen med en rangering er at brukerne kan se om anbefalingen kommer fra en som har peil, eller om det bare er en dott som svarer. Denne type rangering er jo helt umulig for da må jo moderatorene passe på hvem som kan noe og hvem som ikke kan noe. En annen fordel er jo at brukerne blir mer beviste sine egne innlegg da enkelte vil gjøre mye for å bli anbefalt av moderator / forumet. Men dette er helt umulig å holde rede på og blir alt for mye arbeid. Å ha en rangering etter hvor mange innlegg man har er helt bak mål. Dette fører til spamming og det er alle lite tjent med. En rangering der brukerne gir sine karkaterer på andre er også helt uaktuelt. Ser at en foreslå at man kan opprette en egen topp ti liste. Ikke et dumt forslag. Da kan de nye se hvem av brukerne de bør høre på. Konklusjonen min er uansett: jeg tror det blir umulig å føre en rangering over brukerne og ønsker heller ikke dette. Mange brukere fremstår som seriøse og dyktige, men de bør kanskje premieres på en annen måte. Eks kåring av årets post eller lignende. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 jeg synes det hadde vært stilig jeg, ikkke at det hadde betydd noe, men alike vel litt stilig. kunne gjort det sånn at hvis man var aktiv i f.eks Lydkort og høytalere, så er man "Audiophilicus geekus" eller noe sånt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Tja... Dette med utvalgte "seniorbrukere" kunne vel kanskje ha vært noe..? Altså, at brukere blir tildelt sådan tittel. Det høres akkurat passelig fancy ut, om ikke annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå