forbjok Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Har planer om å bygge en ny PC i nær fremtid. Fractal Design R4 virker som et lovende kabinett, men er usikker på om Corsair H100 vannkjøling vil passe inn. Kabinettet har monteringsplass i toppen som skal passe, og teoretisk skal det visstnok gå med enkelte hovedkort, men er litt usikker på dette. Hovedkortet jeg kommer til å gå for blir sannsynligvis Asus P8Z77-V DELUXE, med mindre det dukker opp noe nytt innen jeg bestiller deler. Er det noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Vurderer evt. å droppe H100 om det ikke passer, men er litt skeptisk til å bruke Intel sin medfølgende kjøler da alle mine tidligere erfaringer med disse er at de er mindre enn fantastiske. Er det evt. noen som har forslag til andre stillegående kjølere som passer inn i R4? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Da jeg skulle kjøpe meg nytt kabinett for rundt en måned siden så jeg også på R4. Men jeg var også usikker på om det var plass til H100-radiatoren på toppen. Det er litt avstand mellom de to viftemonteringene, så jeg ble veldig usikker, og bestemte meg for å bytte til et Corsair kabinett (500R). Men hvis du er ute etter et stillegående system, så ville jeg ikke ha satset på H100. Det har vært en del feil med dem. Viftestyringen er ofte defekt, og mange lager lyd pga. luftbobler i rørene. Men det er helt riktig at stock-kjøleren ikke akkurat er det beste på markedet. Hva med å gå for en Noctua NH D-14? Noctua er flinke på støydemping, og det er også en av de mest effektive CPU-kjølerne du får tak i. Bare pass på at du har plass, fordi den er enorm Tror nok det er plass i kabinettet, men pass også på at RAM-brikkene ikke er for høye. http://www.guru3d.com/imageview.php?image=21162 Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Takk for svar. Har faktisk sett på Noctua NH D-14 før, for noen år siden. Hadde da tenkt å kjøpe den til neste maskin, men det ble ikke noe av. Har undersøkt litt, og det ser ut som NH D-14 skal gå fint med hovedkortet (Asus P8Z77-V Deluxe) og minnet (Corsair Vengeance "low profile" CL8). Har ikke funnet noe om Fractal R4, men det er vel ikke noe smalere enn andre kabinett, så det burde vel være uproblematisk. Blir vel til at jeg satser på NH D-14 i stedet, men om noen har flere innspill både ang. det originale spørsmålet eller NH D-14 så er jeg interessert. Blir nok enda en liten stund til jeg bestiller uansett. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Phanteks og H100 yter like bra (snakk om 1 grads forskjell) Men H100 bråker fælt i forhold til en vanlig luftkjøler. Anbefaler deg på det sterkeste å gå for en luftkjøler. Noctua og Phanteks er gode kjølere å anbefale Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Ja, tror som sagt jeg går for NH D-14. Så nettopp en review av Fractal R4, og der var det brukt en NH D-14, så den skal ikke være noe problem i forhold til kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå