Gå til innhold

Regions-sperre på Blueray brenner, trodde dette var et glemt kapittel?

Teza

Anbefalte innlegg

Kjøpte The Big Bang Theory sesong 1 til 5 på blueray og desverre fant jeg ikke disse annet enn på Amazon.

Mottok serien men får ikke lastet ned de digitale kopiene som følger med kjøpet da disse kun er ment for USA. (hvilket det ikke stod noe om)

Irritert ble jeg og kjøpte dermed en Plextor PX-B950SA så jeg kan lage mine egne digitale kopier til filserveren.

Installerte denne i maskinen og må nå velge regionssperre for å kunne spille av. Kan ikke huske sist jeg har kjøpt et produkt som har hatt regionssperre siden den aller første dvd spilleren til pc'en for herrens mange år siden.

Er dette vanlig på blueray?

Gjelder det alle blueray brennere?

Er det gode programmer der ute for å unngå denne problemstillingen (maks 5 endringer) eller blir man tvunget over til piratkopierte filer eller rippe filmer man leier for å kunne se de på pc eller via filserveren?

Ser etter en enkel løsning, ellers kjøper jeg en brenner til så jeg har en for hver region.

Edit: Trykkleif i overskrift

Endret av Teza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok, men jeg er litt spesiell.

De filmene/programmene jeg liker (etter f.eks lastet dem ned fra torrentsider og prøvd dem), ønsker jeg å eie lovlig. Har derfor kjøpt serien.

Regionssperren var dog et slag i ansiktet da jeg trodde dette var utgått teknologi, så ønsker å gå rundt denne.

Dersom AnyDVD vil fungere utmerket for avspilling kjøper jeg en lisens hos dem.

Lenke til kommentar

Bruker Make MKV for ripping, fungerer uten problemer. Men irriterte meg litt over selve sperren.

AnyDVD, spiller den også av filmer uavhengig av regions sperrene?

Ja, og ikke bare det. Den fikser alt med ulike kopibeskyttelser, den gjør at du kan slå av "spionfunksjoner", gjør det mulig å bruke skjermer uten støtte for HDCP osv. Den har også "speed-control" slik at man unngår at spilleren spinner opp raskt når man setter inn en DVD/BD. Nye versjoner kommer så fort noen har funnet på noe nytt for å hindre oss forbrukere.

Du kan laste ned og prøve produktet uten begrensinger i 21 dager. Anbefaler dette - så finner du ut om du har noen problemer og kan teste funksjonaliteten.

Kjøpte selv livslang lisens på AnyDVD for 7-8 år siden, og oppgraderte til AnyDVD HD for noen år siden.

Ellers er jeg som deg, jeg liker å kjøpe filmer/serie. Jeg liker også å kunne lagre kopier på server slik jeg vil - så jeg bruker programmer der jeg kan fjerne trailere og skitt fra DVD/BD.

Lenke til kommentar

I VLC skal det gå helt greitt, men du må være sikker på at AnyDVD HD er aktivert, og at den er satt opp til å fjerne regionsperre og eventuell kopibeskyttelse.

Du finner dette under innstillinger hos AnyDVD. Som for de fleste program må man faktisk tilpasse noen innstillinger.

Når du setter inn en DVD eller BD så skal faktisk AnyDVD starte opp og fortelle deg at den skanner disken. Skjer ikke dette, er neppe AnyDVD aktivert. Du kan også sette AnyDVD til å åpne VLC automatisk.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Den er aktiv, satt opp og scanner samt åpner vlc.

Tror det kan være en annen grunn til at det ikke virker...

- VLC kan ikke åpne MRL-en «dvd:///D:\». Les loggen for mer informasjon.

- Kan ikke spille av DVDen. Den ble opprettet på en måte som spilleren ikke støtter. (mediaplayer)

Ved å dra selve filmfilene over til VLC spiller de av uten problemer.

Kan det være at spilleren foreløpig står i sone 0 som er problemet?

Lenke til kommentar

Summary for drive D: (AnyDVD HD 7.0.6.0, BDPHash.bin 12-07-23)

PLEXTOR BD-RPX-B950SA 1.01 2011/11/15 16:52

Drive (Hardware) Region: 0 (not set!)

Current profile: BD-ROM

Media is a Blu-ray disc.

Total size: 15359200 sectors (29998 MBytes)

Video Blu-ray label: THE_BIG_BANG_THEORY_S1_D1

Media is AACS protected!

Drive supports bus encryption!

AACS MKB version 20

Removed AACS copy protection!

Note: automatic detection of region code not possible with this disc.

Blu-ray disc Region set to A!

Possible Blu-ray Java region lock removed!

Blu-ray Java signatures fixed!

BD-Live deactivated!

Finner dog ikke loggen til VLC for å se flere detaljer om problemet

Endret av Teza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...