Gå til innhold

[Ny mobil] Må være av utvalget levert med Telenor komplett M

Anbefalte innlegg

Xperia s er oppdatert til ics for en stund siden. Har denne

selv, og er kjempe fornøyd. Ville også tatt en titt på Sony xperia acro s. Samme telefon som xperia s specmessig, men er ip 67 sertifisert, og kan senkes 1 meter ned i vann uten noe problem. Noen millimeter mindre enn S og noen millimeter tykkere. Den perfekte telefon i mine øyne

Acro er ikke ip 67 serrtifisert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Som nevnt bruker jeg en Nokia windows phone til daglig..

There you go.

N9 har vel (eksakt) samme hardware som Lumia 900.

Han sier han ikke er særlig fornøyd med Lumia 900.. Han sier riktignok ikke noe om hvorfor, og egentlig er dette ganske håpløst :p

Beklager jeg har vært fraværende. L 900 ja. Det hele startet med at jeg ikke fikk satt opp mms. Det var ikke hjelp å få noe sted. Og nå tryner nettleseren på alt.. inkl Dagbladet. Tlf er helt grei, god samtalekvalitet, virker veldig godtskrudd sammen.. Men så er det de irriterende faktorene da..

Lenke til kommentar

Jeg har One S og er utrolig fornøyd.

Hva er det med tlf du er så fornøyd med? Har den samme byggekvalitet som Desire S (som jeg var veldig fornøyd med.. enda mer fornøyd om ikke jeg ble påtvunget sence på toppen av OS)

Du vil nok gjøre det litt lettere for både deg selv og andre som vil hjelpe deg om du spesifiserer litt nærmere hva du ønsker.

Personlig har jeg også gått for en HTC One S da den er den raskeste telefonen med 4.3" skjerm. Jeg synes One X og Galaxy SIII blir for fysisk store så da ble One S det naturlige valget for meg. Den solide batterilevetiden og byggekvaliteten passer meg også flott. For min del er ytelse viktigere enn noen få ekstra piksler på skjermen, så igjen ble One S det beste valget for min del.

Hvis du absolutt vil ha Xperia S kan du fint oppgradere til ICS hvis du er villig til å benytte deg av uoffisielle ROMs.

Lykke til med valgets kval.

Er det mulig å radere bort sence fra tlf?

Samsung galaxy S III eller HTC one X

Nokia N9 bruker ett utgående OS ingen bruker.

S3 er jo DIGER mann.. Er S2 ett helt bortkastet valg om det blir Samsung?

Lenke til kommentar

Fair enough, men jeg har til gode å se hva man "ikke får" ved å velge Meego. Dessuten, etter at Jolla annonserte at de vil fortsette med Meego har det vært en liten boom i nye programmer. Ikke noe særlig av WOAH-standard.

Forøvrig bør det nevnes at det N9 gir deg som virkelig er verdt å nevne er Nokias Drive+Maps. Gratis, offline turn-by-turn satnav + kart med en del points of interest ER virkelig fint når telefonen bare koster 1300,- Sånn på toppen av det hele. Definitivt mest value for money akkurat nå.

Ønsker deg lykke til med valget uansett. :)

Nokias platform forlot jeg med E71 (tror jeg den hette). Kona kjøpte en C7 og vi andre i familien savner hennes batteritid.. Er N9 noe det samme?

Skal du kjøpe Xperia, så skal du kjøpe P, og ikke S, Acro S eller U.

Te en titt på testene så ser du hvorfor.

Som jeg leser svaret ditt sier du "styr unna Xperia".. Hvorfor?

Lenke til kommentar

Fair enough, men jeg har til gode å se hva man "ikke får" ved å velge Meego. Dessuten, etter at Jolla annonserte at de vil fortsette med Meego har det vært en liten boom i nye programmer. Ikke noe særlig av WOAH-standard.

Forøvrig bør det nevnes at det N9 gir deg som virkelig er verdt å nevne er Nokias Drive+Maps. Gratis, offline turn-by-turn satnav + kart med en del points of interest ER virkelig fint når telefonen bare koster 1300,- Sånn på toppen av det hele. Definitivt mest value for money akkurat nå.

Nokias platform forlot jeg med E71 (tror jeg den hette). Kona kjøpte en C7 og vi andre i familien savner hennes batteritid.. Er N9 noe det samme?

Skal du kjøpe Xperia, så skal du kjøpe P, og ikke S, Acro S eller U.

Te en titt på testene så ser du hvorfor.

Som jeg leser svaret ditt sier du "styr unna Xperia".. Hvorfor?

Nei, jeg sier absolutt ikke det nei. Jeg sier at skal du ha Xperia - så gå for Xperia P.

Lenke til kommentar

Jeg har One S og er utrolig fornøyd.

Hva er det med tlf du er så fornøyd med? Har den samme byggekvalitet som Desire S (som jeg var veldig fornøyd med.. enda mer fornøyd om ikke jeg ble påtvunget sence på toppen av OS)

Du vil nok gjøre det litt lettere for både deg selv og andre som vil hjelpe deg om du spesifiserer litt nærmere hva du ønsker.

Personlig har jeg også gått for en HTC One S da den er den raskeste telefonen med 4.3" skjerm. Jeg synes One X og Galaxy SIII blir for fysisk store så da ble One S det naturlige valget for meg. Den solide batterilevetiden og byggekvaliteten passer meg også flott. For min del er ytelse viktigere enn noen få ekstra piksler på skjermen, så igjen ble One S det beste valget for min del.

Hvis du absolutt vil ha Xperia S kan du fint oppgradere til ICS hvis du er villig til å benytte deg av uoffisielle ROMs.

Lykke til med valgets kval.

Er det mulig å radere bort sence fra tlf?

Ja, man kan få både AOSP og CyanogenMOD 10 til One S nå. Ingen grunn til å sitte med Sense og hate livet.

Samsung galaxy S III eller HTC one X

Nokia N9 bruker ett utgående OS ingen bruker.

S3 er jo DIGER mann.. Er S2 ett helt bortkastet valg om det blir Samsung?

E71 og C7 kan ikke sammenliknes med N9 nei. De kjører helt forskjellige operativsystem. Meego er faktisk en fryd å bruke i forhold til hvilken som helst utgave av Symbian.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

...L 900 ja. Det hele startet med at jeg ikke fikk satt opp mms. Det var ikke hjelp å få noe sted. Og nå tryner nettleseren på alt.. inkl Dagbladet. Tlf er helt grei, god samtalekvalitet, virker veldig godtskrudd sammen.. Men så er det de irriterende faktorene da..

Løsningen for MMS med Lumia er beskrevet i en annen tråd her, det gjelder bare å få innstillingene riktig. Vi har en ny L610 her i huset, der virket MMS ut av boksen. Nettleseren har jeg liten erfaring med, av WP-telefoner har jeg mest erfaring med HTC Trophy med 7.5, og den hadde aldri problemer med nettleseren. Du har vel forsøkt å tømme cache og slette cookies?

Lenke til kommentar

E71 og C7 kan ikke sammenliknes med N9 nei. De kjører helt forskjellige operativsystem. Meego er faktisk en fryd å bruke i forhold til hvilken som helst utgave av Symbian.

I mine øyne er Meego milevis over ca. alt som har kommet ut ifra de andre leirene de siste årene. Det tok meg en kort stund å finne ut av hvordan de organiserte instillinger, men da det kom gikk det finfint.
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Acro S, som er vanntett, har bra spes. og knallgod skjerm. Skal også oppdateres til 4.1 jelly Bean. Meego og Symbian er det svært få som lager apper til, grunnet idiotisk system fra Nokias side(har laget et par apper selv til Android, iOS, MeeGo, Symbian og WP7). Men, har du ikke behov for masse apper, er N9 en flott mobil, men OSet er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...