numbnut Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg skal kjøpe en ny tlf sammen med mitt nye private abonnement. Jeg trenger hjelp til å velge en tlf fra Telenor sitt utvalg med komplett M. Bruker Nokia Lumia 900 som jobbtlf. Ikke spes happy.. https://nettbutikk.telenor.no/Mobil#! Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har One S og er utrolig fornøyd. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Kanskje kanskje.. Jeg har sett litt på Sony xperia s. nydelig skjerm.. men Gingerbread?? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Du vil nok gjøre det litt lettere for både deg selv og andre som vil hjelpe deg om du spesifiserer litt nærmere hva du ønsker. Personlig har jeg også gått for en HTC One S da den er den raskeste telefonen med 4.3" skjerm. Jeg synes One X og Galaxy SIII blir for fysisk store så da ble One S det naturlige valget for meg. Den solide batterilevetiden og byggekvaliteten passer meg også flott. For min del er ytelse viktigere enn noen få ekstra piksler på skjermen, så igjen ble One S det beste valget for min del. Hvis du absolutt vil ha Xperia S kan du fint oppgradere til ICS hvis du er villig til å benytte deg av uoffisielle ROMs. Lykke til med valgets kval. Endret 14. august 2012 av Untouchab1e Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Xperia s er oppdatert til ics for en stund siden. Har denne selv, og er kjempe fornøyd. Ville også tatt en titt på Sony xperia acro s. Samme telefon som xperia s specmessig, men er ip 67 sertifisert, og kan senkes 1 meter ned i vann uten noe problem. Noen millimeter mindre enn S og noen millimeter tykkere. Den perfekte telefon i mine øyne Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Nokia N9. Billig og, 1300,- fra elkjøp. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Samsung galaxy S III eller HTC one X Nokia N9 bruker ett utgående OS ingen bruker. Endret 14. august 2012 av Lunalotic 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Xperia s er oppdatert til ics for en stund siden. Har denne selv, og er kjempe fornøyd. Ville også tatt en titt på Sony xperia acro s. Samme telefon som xperia s specmessig, men er ip 67 sertifisert, og kan senkes 1 meter ned i vann uten noe problem. Noen millimeter mindre enn S og noen millimeter tykkere. Den perfekte telefon i mine øyne Xperia S er en fin telefon men jeg synes ikke den overgår alternativene på noen områder. Men en telefon er ikke bare definert utifra spesifikasjoner og ytelse, men også subjektive momenter som utseende og følelse, så det kan godt hende at Xperia S er et godt valg Nokia N9. Billig og, 1300,- fra elkjøp. N9 er fin, men Meego er desverre ikke en plattform jeg ville dedikert mye innsats i da det er fortapt og forlatt for lenge siden (selv om det er evig mye bedre enn Symbian noen gang vil bli). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Dummeste jeg har hørt. Vi har sett tre ganske signifikante updates siden release, og Jolla har plukket opp Meego samtidig som Digia tar over Qt. Besides, innen Meego (eventuelt) dør er det raskt på tide å bytte telefon uansett. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Dummeste jeg har hørt. Vi har sett tre ganske signifikante updates siden release, og Jolla har plukket opp Meego samtidig som Digia tar over Qt. Besides, innen Meego (eventuelt) dør er det raskt på tide å bytte telefon uansett. Selv om Meego som OS fortsatt lever vil jeg fortsatt påstå at Meego som økosystem er langt bak Android, iOS og Windows Phone. Dette med bakgrunn i antall utviklere som jobber med applikasjoner til plattformen og med de fremtidsutsikter som der foreligger. Når den offisielle Meego nettsiden oppfordrer utviklere og brukere å gå over til Tizen, så ville jeg nok ikke ropt så fryktelig høyt om at Meego fortsatt er veien å gå. Misforstå meg rett, jeg synes Meego var kjempeartig og N9 var Nokias beste forsøk på lenge, men ved mindre man er spesielt interessert ville jeg nok anbefalt å velge et annet OS. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Men hvor mye vil en som ikke klarer å velge telefon (eller gi ønskede preferanser) få ut av dette "økosystemet" uansett? Ut av boksen har den ca. alle features de aller ALLER fleste trenger. Wordfeud mangler, men så spørs det hvor mye slikt som skal brukes uansett. Som du sier: det er en fabelaktig telefon. Personlig savner jeg ingenting fra "økosystemet" rundt Android. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Men hvor mye vil en som ikke klarer å velge telefon (eller gi ønskede preferanser) få ut av dette "økosystemet" uansett? Ut av boksen har den ca. alle features de aller ALLER fleste trenger. Wordfeud mangler, men så spørs det hvor mye slikt som skal brukes uansett. Som du sier: det er en fabelaktig telefon. Personlig savner jeg ingenting fra "økosystemet" rundt Android. Det du sier er 100% rett. Det er umulig å foreslå telefon for en som ikke sier noe om hva som ønskes eller hva telefonen skal brukes til. Velger man en N9 er det derimot greit å være bevisst på hva man ikke vil få samtidig som man kan annerkjenne at Meego er det operativsystemet Nokia burde ha satset på. Personlig styrer jeg som utvikler unna alt som har med Nokia og Qt å gjøre og dermed blir det også vanskeligere å anbefale telefoner som N9 til folk selv om de har helt andre behov enn meg selv. Fint at du nevnte N9 som et alternativ, så får vi se hva trådstarter ender opp med. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Fair enough, men jeg har til gode å se hva man "ikke får" ved å velge Meego. Dessuten, etter at Jolla annonserte at de vil fortsette med Meego har det vært en liten boom i nye programmer. Ikke noe særlig av WOAH-standard. Forøvrig bør det nevnes at det N9 gir deg som virkelig er verdt å nevne er Nokias Drive+Maps. Gratis, offline turn-by-turn satnav + kart med en del points of interest ER virkelig fint når telefonen bare koster 1300,- Sånn på toppen av det hele. Definitivt mest value for money akkurat nå. Ønsker deg lykke til med valget uansett. Endret 14. august 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 "Men hvor mye vil en som ikke klarer å velge telefon (eller gi ønskede preferanser)". Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Som nevnt bruker jeg en Nokia windows phone til daglig. Jeg har kikket på Xperia S; nydelig skjerm. Så har jeg kikket på Samsung "ett eller annet" 3. enorm mobiltelefon.. og 2'ern. mindre og fin å se til, men gammel. Går ut fra jeg er en bruker som ønsker best mulig skjerm, mest mulig av alt til minst mulig pris.. Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-acro-s/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Bruker Nokia Lumia 900 som jobbtlf. Ikke spes happy. Hva er det du ikke er happy med ved Lumia 900? Størrelse, operativsystem, ytelse, funksjoner, annet? Dersom jeg hadde en grei jobbtelefon, vill jeg kjøpt en enkel telefon med støtte for 2 simkort, slik at jeg kunne sette inn jobb-simkortet i den og ha 2 telefoner i en når jeg er på reise. Hvis jeg skulle ha en smarttelefon til privat bruk, ville jeg kjøpe en med samme OS som jobbmobilen, slik at jeg fikk kjøpte apper etc på begge. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Skal du kjøpe Xperia, så skal du kjøpe P, og ikke S, Acro S eller U. Te en titt på testene så ser du hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Som nevnt bruker jeg en Nokia windows phone til daglig.. There you go. N9 har vel (eksakt) samme hardware som Lumia 900. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Som nevnt bruker jeg en Nokia windows phone til daglig.. There you go. N9 har vel (eksakt) samme hardware som Lumia 900. Han sier han ikke er særlig fornøyd med Lumia 900.. Han sier riktignok ikke noe om hvorfor, og egentlig er dette ganske håpløst Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Vel, den kjører Windows. :> Men om det er hardwaren så er såklart N9 til å styre unna. Personlig er jeg veldig fornøyd med den på hardwarefronten, men det er nå meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå