fantaorange50ore Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Skal skaffe meg mobiltnett. Har da tenkt på ICE alltid 6gb. Hvor lenge kan jeg være på nettet hver dag, bruker da nettet til å se serier fra tv2sumo, youtube, og forskjellige nettsider. NULL SPILLING. Er ganske interessert i fotball, er det da mulige å stream en fotballkamp, eller vill det legge konstant? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hentet dette fra Telenor sine sider: 1 Gigabyte er cirka: 1000 Facebook-sider, eller 17 timer musikkstreaming, eller 3-4 timer YouTube-streaming, eller 2-3 timer med web-TV, eller 1,5 time med film/fotball Gang dette med seks, så får du riktig mengde for det mobile bredbåndet. Mvh Faller Lenke til kommentar
fantaorange50ore Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Takk skal du ha Lenke til kommentar
process Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Brukte ice litt i sommer, svært variabel kvalitet, spesielt på avspilling av youtube videoer. Dette var grisgrendte strøk, så mulig dekningen ikke var så god. Kjenner dog et ektepar som ville belage seg kun på ice som bredbånd, men slo dette fra seg etter de hadde forsøkt det litt. De er unge og ikke så datakyndige/interesserte, men dette var noen år siden Ville innhentet erfaringer fra noen som har mer førstehåndskunnskap om ice og om det lar seg gjøre å streame i HD. Endret 14. august 2012 av process Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg bor temmelig grisgrendt til og radiobasert bredbånd er den eneste muligheten min. Høyeste hastighet jeg oppnår med ICE er ca. 1,6 mb ned og det er tilstrekkelig til å streame youtube og nett-tv, men ikke i HD-kvalitet. Men du kan ikke se på TV i mange timene før du har brukt opp månedskvoten din på 6 GB og opplever at hastigheten din blir strupt til 100 kbs. Skal du streame store mengder multimedia jevnlig bør du ikke velge mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har den "gamle" Rev.A Ice-ruteren (D35) og har stort sett fått brukbar hastighet der jeg har prøvd den. Hjemme pleier jeg å få rundt 1.8Mbit/s, mens når jeg hadde den med på svensketur i sommer, fikk jeg rundt 0.8Mbit nedlastning på de fleste steder, andre steder fikk jeg mellom 1.2-1.8Mbit, mens det dårligste jeg fikk var 0.4Mbit på et sted. Der jeg fikk 0.4Mbit varierte signallampen litt mellom grønn (bra) og oransje (dårlig), og dette var med de vanlige antennene som følger med. Den nye Ice-ruteren har "Rev.B" som skal være 3 ganger raskere, og da kunne jeg sannsynligvis ha ganget disse tallene med 3 hvis jeg hadde hatt den. Husk at hastigheten om sommeren (og andre ferietider som påske) også kan være litt lavere enn det er ellers i året da det er mer trafikk i ferieperioden når folk reiser på hytte osv. Hvis du skal bruke det fast hjemme så kan du kjøpe retningsantenne fra ice som monteres ute og pekes mot en av senderene, da skal hastigheten bli bedre hvis det er dårlig signal (men den hjelper sikkert ikke så mye hvis du er koblet til en sender med mye trafikk, og har bra signal til vanlig). Angående web-TV så må du vite at 6GB/mnd er ca. 200MB i gjennomsnitt per dag, noe som ikke er så veldig mye.. Web-TVet vil nok spise denne kvoten ganske fort, men hvis dere bare skal bruke det til å se en eller annen hotel cæsar episode eller fotballkamp dere går glipp av innimellom så kan det gå. Om det vil lagge kommer litt an på hvilken hastighet du får, men hvis du velger lav kvalitet så du har litt margin å gå på, så vil det nok fungere greit. Før dere eventuelt bestemmer dere så ville jeg snakket med naboer i nærheten for å spørre hvilke løsninger de bruker. Det kan være det er en leverandør som leverer Wimax-basert bredbånd. Wimax er gjerne litt dyrere enn mobilt bredbånd, men har vanligvis ikke kvotegrense, og er ikke like uforutsigbar på kvalitet som mobilt bredbånd. Da vil du kunne se så mye Web-TV du bare vil. Siden du har foreslått mobilt bredbånd, så regner jeg med at du har sjekket om du kan få ADSL, og ikke kan få, men sjekk om nextgentel kan levere "bredbånd langdistanse" hvis du ikke allerede har gjort det. Nextgentel er villig til å forsøke å levere ADSL over lengre avstander (rundt 6-7km hvis jeg ikke tar feil) enn det f.eks Telenor tar på seg (rundt 4km). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå