Eirik OS Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hei Jeg skal kjøpe gaming pc, og trenger mus, tastatur og skjerm i tillegg. Mus og tastatur tar jeg bare billigst mulig i første omgang, og kjøper heller bedre etterhvert. Jeg vil ha pcen ferdigbygget. Budsjettet mitt er på maks ti tusen alt i alt. Etter å ha sett litt rundt så vurderer jeg mest denne fra komplett: http://www.komplett.....aspx?sku=10667 Det jeg vil konfigurere på den i så fall er å forandre prossessor til i5 3570K (istede for i5 3570). Også vil jeg forandre skjermkortet til GTX 670. Hvis jeg skal ha et GTX 670 burde jeg i så fall velge Gainward eller MSI? (de to alternativene for 670 som er der) I tillegg så legger jeg til en skjerm og tenkte å legge til denne: http://www.komplett....=656424&CKS=PCW Dette blir totalt på 10500 kr, som allerede er i overkant av budsjettet. Hvordan ser alt dette ut? Fungerer alt bra sammen, og er det noe som burde gjøres annerledes? Setter stor pris på svar Lenke til kommentar
madsl2000 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Alt i alt så er det en god pc du har her... Men dropp benQ vis du skall spille mye. ta heller en Samsung 24" LED monitor mye mye bedre! Jeg bruker gainward virker bra for meg som spiller mye og bruker noe grafikk intensive spill! men MSI er ganske god den og... håper du får en bra pc til slutt Lenke til kommentar
Eirik OS Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Alt i alt så er det en god pc du har her... Men dropp benQ vis du skall spille mye. ta heller en Samsung 24" LED monitor mye mye bedre! Jeg bruker gainward virker bra for meg som spiller mye og bruker noe grafikk intensive spill! men MSI er ganske god den og... håper du får en bra pc til slutt Takk for raskt svar!! Jeg vurderte Samsung skjermen, men en venn av meg tok den og fikk problemer med å koble den til skjermkortet. Dette var fordi skjermkortet ikke hadde VGA utgang, men heller DVI, og den skjermen har bare VGA (sånn jeg har forstått)..? hvordan gjør jeg det her? Endret 14. august 2012 av Eirik OS Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Alt i alt så er det en god pc du har her... Men dropp benQ vis du skall spille mye. ta heller en Samsung 24" LED monitor mye mye bedre! Jeg bruker gainward virker bra for meg som spiller mye og bruker noe grafikk intensive spill! men MSI er ganske god den og... håper du får en bra pc til slutt Takk for raskt svar!! Jeg vurderte Samsung skjermen, men en venn av meg tok den og fikk problemer med å koble den til skjermkortet. Dette var fordi skjermkortet ikke hadde VGA utgang, men heller DVI, og den skjermen har bare VGA (sånn jeg har forstått)..? hvordan gjør jeg det her? Ganske sikker på at den har både VGA og DVI. Og hvis ikke, så er det bare å kjøpe en adapter, så det går nok bra Flott å se at du har litt peiling og går for 3570k i stedet for 3570, og at du oppgraderer skjermkortet. Det er dessverre ikke noe du kan skru ned på i den ferdigbygde PC-en, så det blir nok 11k totalt (med tanke på at de tar 500kr for hjemlevering). Lenke til kommentar
Eirik OS Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Alt i alt så er det en god pc du har her... Men dropp benQ vis du skall spille mye. ta heller en Samsung 24" LED monitor mye mye bedre! Jeg bruker gainward virker bra for meg som spiller mye og bruker noe grafikk intensive spill! men MSI er ganske god den og... håper du får en bra pc til slutt Takk for raskt svar!! Jeg vurderte Samsung skjermen, men en venn av meg tok den og fikk problemer med å koble den til skjermkortet. Dette var fordi skjermkortet ikke hadde VGA utgang, men heller DVI, og den skjermen har bare VGA (sånn jeg har forstått)..? hvordan gjør jeg det her? Ganske sikker på at den har både VGA og DVI. Og hvis ikke, så er det bare å kjøpe en adapter, så det går nok bra Flott å se at du har litt peiling og går for 3570k i stedet for 3570, og at du oppgraderer skjermkortet. Det er dessverre ikke noe du kan skru ned på i den ferdigbygde PC-en, så det blir nok 11k totalt (med tanke på at de tar 500kr for hjemlevering). Ikke la deg lure, jeg har egentlig ikke peiling, har bare gjort litt research. Ja, jeg har tenkt på det med frakt... men men, budsjett er til for å brytes..! Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Thor PCene fra CDON er også ganske bra valg, og jeg mener flere av de er betydelig bedre enn komplett sine. LINK Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hvis du har lyst på en THOR PC, så er denne veldig bra: http://cdon.no/elektronikk/thor_einride_v2_-_intel_i5-3570k_-_16gb_-_120gb_ssd_%2b_1tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-21089262 Tok bare en kort titt på linken over, og dette var faktisk en veldig bra PC Lenke til kommentar
Eirik OS Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Har sett på dem ja, men den mest aktuelle (som du linket) som er med GTX 670 koster 10 tusen, og med skjerm så blir det nok litt for mye over budsjettet.. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Denne da? http://cdon.no/elektronikk/thor_vingner_v.2_-_intel_i5-3570k_-_8gb_-_1tb_-_nvidia_gtx560ti_-_w7hp-20830519 Lenke til kommentar
Eirik OS Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Denne da? http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830519 Grei den, men den har ikke GTX 670 som jeg gjerne skulle hatt også har den ikke SSD, som jeg også gjerne skulle hatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå