Gå til innhold

Bør Stoltenberg gå?

Anbefalte innlegg

Hvem skal man ellers skylde på når systemet feiler?

Oss selv!

Hvis det var vi som satte rutiner for politiet, så kunne vi skyldt på oss selv.

Det er ikke folket sin skyld at våre representanter ikke gjør jobben sin, og det er altså ikke vår skyld om han ikke gjør jobben sin.

Tror du det ikke hadde skjedd under venstre?

Det vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du det ikke hadde skjedd under venstre?

Jeg er ingen spåmann. Hva vil du frem til?

Jeg vet bare det at de borgerlige, deriblant Venstre ønsker å øke bevilgningene til politiet.

Bare fant noe på et tilfeldig søk nå:

http://www.venstre.no/artikkel/16824/

Det ville skjedd under Venstre, da breivik er ekstremt i mot Venstres innvandringspolitikk. Venstres innvandringspolitikk er mye mer human og liberal enn hva AP står for. Om Venstre styrte ville Brevik ha angrepet Venstres sommerleir i stedet. Det vet jeg ikke. Men det ville vært et bedre styrket politi. Venstre ville sannsynligvis regjert sammen med Høyre. Politiet ville hatt mye bedre råd, og fungert MYE bedre enn med AP-.regjering. Det sier egentlig seg selv.

Lenke til kommentar

Hva legger du i det?

Jeg har tilgang på våpen og kunstgjødsel, dette er ting som bortimot alle kan få tak i med litt planlegging. Så det går ikke an og helgardere seg mot terrorisme, da er det kanskje like greit og gjøre det vanskeligere for folk med sånne meninger og falle gjennom nettene?..

Jeg er for trøtt til og tenke objektivt så vet ikke om jeg bare snakker bøbbel.

Lenke til kommentar

Stoltenberg burde selvsagt gått og Ap burde satt inn en annen statsminister frem mot valget. En borgerlig mindretallsregjering er meningsløst i vårt system.

Det er fantastisk å lese rapporten og se hvordan den avslører Ap, hele det norske systemet, den norske "folkesjelen", den norske udugeligheten. Så er det nå like avslørende å lese fra ansvarlig tosk etter tosk at de "blir så lenge de har tillit"(sic!) og at de "tar ansvaret". Mens det burde være en selvfølge at slike folk forsvinner, blir de i Norge bare sittende i et gjensidig støttende udugelighetsnettverk. De beste til å rydde opp etter langvarig udugelighet er aldri de personene som hersket over udugeligheten. Det gjelder i alle sammenhenger.

Så ser man i leserinnlegg at de individene som stemmer på Ap for alt i verden vil at alle som har utvist dødelig udugelighet må bli sittende. Ikke engang internt skal Ap gjøre endringer i deres øyne. Og det er en grunn til at de reagerer slik. De er en del av den allestedsnærværende norske feighets-og ansvarspulveriseringskulturen. De føler instinktivt at ingen må noensinne bli stilt til ansvar for udugelighet, for da kan også de selv komme unna med det på sine respektive nivåer i samfunnet. Dette beskriver også nettopp hvordan uhyggelig mange nordmenn må sies å være mindreverdige borgere. Feige, unnvikende, ansvarsfraskrivende.

Lenke til kommentar

Jeg stemte forsåvidt for et av opposisjonspartiene ved valget, men som det ser ut nå så vil vi uansett bare få en ny statsminister fra AP, hvem enn som hadde fått jobben da ville ikke gjort noe anderledes enn Stoltenberg. Da ser jeg heller at vi bytter ut hele regjeringen etter valget til neste år.

Lenke til kommentar

@topic: Nei, fordi det kommer ikke til å endre noe. En ny statsminister vil uansett ikke rekke å gjøre mye før valget neste år.

Det er dessuten helt usannsynlig at han kommer til å gå av fordi:

1. Jens vil beholde tronen

2. Jens vet at folket ikke kommer til å kreve hans avgang gjennom store demonstrasjoner/opprør eller tilsvarende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Edit; hadde jeg hatt hytte i nærheten utøya skulle jeg ha knerta han selv.

Jeg ser hvordan 14-21 år i fengsel er verdt det for å redde ungdommer, kudos til deg. :)

Ville han ikke gått under nødvergsparagrafen :hmm:

Vanskelig å si, den norske retten kan fort komme frem til at man ikke 'prøvde å snakke med ham først'.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ingen spåmann. Hva vil du frem til?

Jeg vet bare det at de borgerlige, deriblant Venstre ønsker å øke bevilgningene til politiet.

Bare fant noe på et tilfeldig søk nå:

http://www.venstre.no/artikkel/16824/

Det ville skjedd under Venstre, da breivik er ekstremt i mot Venstres innvandringspolitikk. Venstres innvandringspolitikk er mye mer human og liberal enn hva AP står for. Om Venstre styrte ville Brevik ha angrepet Venstres sommerleir i stedet. Det vet jeg ikke. Men det ville vært et bedre styrket politi. Venstre ville sannsynligvis regjert sammen med Høyre. Politiet ville hatt mye bedre råd, og fungert MYE bedre enn med AP-.regjering. Det sier egentlig seg selv.

Økte bevilgninger til politiet betyr ikke automatisk et bedre styrket politi.

Økte bevilgninger betyr i grunn at politidirektoratet har penger nok til å øke antall årsverk, men politiutdannelsen ville blitt den samme. Mao. vi ville hatt flere polititjenestemenn som ikke hadde gjort jobben sin.

Lenke til kommentar

Jeg stemte forsåvidt for et av opposisjonspartiene ved valget, men som det ser ut nå så vil vi uansett bare få en ny statsminister fra AP, hvem enn som hadde fått jobben da ville ikke gjort noe anderledes enn Stoltenberg. Da ser jeg heller at vi bytter ut hele regjeringen etter valget til neste år.

Jens regner nok med at "støvet" legger seg innen ett år er gått, og folk har glemt dette. Så er vi tilbake til Ap og Jens som statsminister...-.-

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...