Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Så absolutt ikke. Jeg sitter å ser på "dagsnytt18" - der blir saken vurdert av "spesialist". "Ingen partiledere, unntatt en viss ..) vil egentlig se hans avgang nå - det er ikke en god sak å velte ham på. Erna Solberg sitter gjerne og venter til valget, for så å gruse ham, i en ærlig og redelig fight" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Så absolutt ikke. Jeg sitter å ser på "dagsnytt18" - der blir saken vurdert av "spesialist". "Ingen partiledere, unntatt en viss ..) vil egentlig se hans avgang nå - det er ikke en god sak å velte ham på. Erna Solberg sitter gjerne og venter til valget, for så å gruse ham, i en ærlig og redelig fight" I samme program, synes jeg Knut Arild har en reflektert holdning, da han sier at de ikke er overbevist om at det ville vært annerledes, med andre i styringen. Hvis det er en "ukultur", så handler det ikke bare om folk, eller det er ikke noe automatikk i at tingene blir endret hvis man bare fjernet personen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Synes det er så forkastelig hva folk holder på med nå jeg, når det stod på som verst så hyllet media, det norske folk og pressen verden rundt Stoltenberg på hvordan han håndterte det hele. Og nå som det har roet seg ned så skal "skyld" plasseres av en gjeng bitre sure jævla bedrevitere. 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hvert øyeblikk nå, vil det komme en post der det vil bli sagt at vedkommende ikke ser eller hører på NRK, fordi det kun er en propagandakanal for "sosialistene" .... 2 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Det aller morsomste med saken er at folk tror at Høyre sine foreslåtte 400 millioner økning (3%) og tilsvarende prioriteringspolitikk kommer til å utgjøre noen forskjell. Nesten så man håper at Høyre også blir avkledd og avslørt, på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hvert øyeblikk nå, vil det komme en post der det vil bli sagt at vedkommende ikke ser eller hører på NRK, fordi det kun er en propagandakanal for "sosialistene" .... Hvilket incentiv skulle NrK ha om å tilfredsstille regjeringen, de hadde vel fint klart seg uten lisens? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Stoltenberg skal gå dersom det blir ny regjering neste år. Den rødgrønne regjeringa har jo allerede vist at de er inkompetente. Om folk har lyst til å bli styrt av inkompetente, så må de da få lov til det også =P Lenke til kommentar
Nalenu Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg mener ja. I rapporten framgår det knallhard kritikk av politiet og PST. Begge disse etatene er heleid av den norske stat. Det er altså myndighetene som deler ut midler og styrer disse. Som per dags dato er Jens Stoltenberg i spissen. I rapporten er det nevnt at både kommunikasjon, utstyr, og opplæring i denne situasjonen feilet. Jeg regner med at regjering har prøvd å drive en økonomisk politietat dermed kutt i midler som ikke gjør mulig å håndheve en type 22 juli situasjon på en absolutt beste måte. Vist jensemann vil drive landet på så få kroner som mulig så må han ta ansvar for det når politiet ikke kan gjøre jobben sin. Jeg mener den rødgrønne regjeringa møtte seg selv i døra med den politikken de har ført. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg mener ja. I rapporten framgår det knallhard kritikk av politiet og PST. Begge disse etatene er heleid av den norske stat. Det er altså myndighetene som deler ut midler og styrer disse. Som per dags dato er Jens Stoltenberg i spissen. I rapporten er det nevnt at både kommunikasjon, utstyr, og opplæring i denne situasjonen feilet. Det er folket som har stemt på dem... De gjør det ideologien deres sier at de skal gjøre. Jeg regner med at regjering har prøvd å drive en økonomisk politietat dermed kutt i midler som ikke gjør mulig å håndheve en type 22 juli situasjon på en absolutt beste måte. Vist jensemann vil drive landet på så få kroner som mulig så må han ta ansvar for det når politiet ikke kan gjøre jobben sin. Jeg mener den rødgrønne regjeringa møtte seg selv i døra med den politikken de har ført. Ja. Da må det skje når vi skal velge... Man ser jo hva denne politikken fører til! Så da så! Lenke til kommentar
blinc Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Hehe. De konservatives interesser består hovedsakelig i å bevare det systemet vi har... Spørs hva system vi har per idag det. Les og bli vis. Synes det er så forkastelig hva folk holder på med nå jeg, når det stod på som verst så hyllet media, det norske folk og pressen verden rundt Stoltenberg på hvordan han håndterte det hele. Og nå som det har roet seg ned så skal "skyld" plasseres av en gjeng bitre sure jævla bedrevitere. Ja, underlig det der.. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Nei ser ingen grunn til det. Det ville ikke vært noe anderledes med en annen som statsminister. Det er bedre å bruke denne rapporten til å bli bedre enn å drive klappjakt på "syndebukker" for han sitter allerede i fengsel. Dette blir altfor mye etterpåklokskap av folk som neppe ville gjort det stort anderledes selv. Endret 14. august 2012 av Reg2000 5 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hehe. De konservatives interesser består hovedsakelig i å bevare det systemet vi har... Spørs hva system vi har per idag det. Les og bli vis. Ja. Det er ikke helt ulikt Venstres politikk. Men er de ivrige på forandring? Ønsker de konservative mer politisk makt og innflytelse til enkeltindividet gjennom større og sterkere kommuner etc? En annen ting jeg stusset på, var følgende: "Vi konservative følger kristne, demokratiske og økologiske grunnprinsipper." Kristne... Kristne grunnprinsipper? Nei. Svært uenig... En stat skal være sekulær og liberal. Skal ikke tillegge en spesiell trosretning mer tyngde enn noen annen trosretning. Grunnen er rett og slett at befolkningen ikke består i kun ulike kristne trosretninger, men av mange ulike, deriblant humanetikere og annet. Staten skal være helt nøytral i slike spørsmål, og skal ikke bruke en religiøs bok som et grunnlag for politikken. Det er min mening. En liberal og radikal politikk som tar i bruk menneskerettighetene derimot, ser jeg veldig positivt på. Uansett; Disse partiene står ganske nære hverandre i mangt og meget virker det som. Men jeg ville heller ha valgt liberalt fremfor konservativt. Kanskje en blanding mellom begge deler ville vært bra? Jeg skal lese litt mer på konservativ, så kan du lese litt mer på Liberal.no Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Kristin Clemet har skrevet et par ord om det hvis noen er interesserte: http://clemet.blogg.no/1344953243_lederansvar.html Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Kristin Clemet har skrevet et par ord om det hvis noen er interesserte: http://clemet.blogg....ederansvar.html Han håndterte krisen bra. Som mange andre. Kanskje man skal kalle dette også eksemplarisk, samt en gallionsfigur og liknende. Men det er ikke til å komme bort i fra at AP med Stoltenberg i spissen har nedprioritert resurser til Politiet, PST, og liknende. De fleste vet vel at det er de borgerlige partiene som bevilger mest penger på slike ting? Endret 14. august 2012 av turbonello Lenke til kommentar
PSV Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 http://blogg.orjas.no/?p=211 Dette var godt skrevet, Ørjasæter treffer som regel godt med kommentarene sine. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Hvorfor i all verden er det statsministeren sin feil at politet ikke gjør jobben sin riktig? De feilene som ble gjort har mer dårlig politiarbeid å gjøre enn at de hadde for dårlige ressurser. Skulle Tarja Halonen ha gått av etter skolemassaceren i Finland? Tony Blair etter bombingen i London? Egentlig så burde vel også nesten hver eneste amerikanske president siden 50-tallet ha gått av siden det har skjedd en massakre i løpet av styringstiden dems som kunne vært forhindret? Skulle jo nesten tro at det var Stoltenberg sjøl som drepte 77 mennesker slikt som folk reagerer. Dette hadde sikkert skjedd uannsett hvem som var statsminister, så det blir bare tåpelig å peke ut Stoltenberg som syndebukken her. Endret 14. august 2012 av Honey Power 2 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Dette er bare toppen av isfjellet, bør han gå av kun pga 22 juli, nei! Men, statministeren og partiet skulle vært fjernet fra makten for mange år siden. De har ødelagt landet med inkompetanse, kun hatt store ord uten at handling noen gang har fulgt etter. Det eneste de har klart til gangs er å gjøre de rike rikere og sløst bort enorme verdier på ingen ting. Alle offentlige etater sliter, alle offentlige systemer er så nedgravd i byråkrati at det tar uker og måneder med unødvendig ventetid uansett hva folket skal gjøre. All infrastuktur i landet ligger flere tiår etter resten av europa og listen over feilslått politikk er langt som et vondt år. Det første som bør gjøres er å gi alle partier en lik maksimums sats som kan brukes til valg. Jeg er lei av å se at rike onkler betaler for for å få sitt parti til makten, så de selv kan tjene bedre. LO og andre organisasjoner skal ikke kunne påvirke et valg men holde seg til det de er ment for . Det norske folk er blitt hjernevasket gjennom generasjoner og godtar alt for mye. Hadde de styrt i Frankrike hadde de vært lynsjet for lang tid siden. Så ja, bruk stemmeretten og fjern de fra makten ved neste valg. Det er ikke ett parti i dette landet som vil gjøre en dårligere jobb enn det denne regjeringen har gjort i den tiden de har regjert. 6 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Dette er bare toppen av isfjellet, bør han gå av kun pga 22 juli, nei! Men, statministeren og partiet skulle vært fjernet fra makten for mange år siden. De har ødelagt landet med inkompetanse, kun hatt store ord uten at handling noen gang har fulgt etter. Det eneste de har klart til gangs er å gjøre de rike rikere og sløst bort enorme verdier på ingen ting. Alle offentlige etater sliter, alle offentlige systemer er så nedgravd i byråkrati at det tar uker og måneder med unødvendig ventetid uansett hva folket skal gjøre. All infrastuktur i landet ligger flere tiår etter resten av europa og listen over feilslått politikk er langt som et vondt år. Det første som bør gjøres er å gi alle partier en lik maksimums sats som kan brukes til valg. Jeg er lei av å se at rike onkler betaler for for å få sitt parti til makten, så de selv kan tjene bedre. LO og andre organisasjoner skal ikke kunne påvirke et valg men holde seg til det de er ment for . Det norske folk er blitt hjernevasket gjennom generasjoner og godtar alt for mye. Hadde de styrt i Frankrike hadde de vært lynsjet for lang tid siden. Så ja, bruk stemmeretten og fjern de fra makten ved neste valg. Det er ikke ett parti i dette landet som vil gjøre en dårligere jobb enn det denne regjeringen har gjort i den tiden de har regjert. Jeg er så utrolig glad at det finnes folk her på forumet som har forstått hva det går i. Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå