Gå til innhold

Åpne undertitler for alle brukere


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg foreslår herved at forumets administratore åpner for at vi "brukere" kan lage våre egne undertitteler.

 

Det er urettferdig at det bare er noen få utvalgte som får dette innviglet av moderator på basis av hvor godt denne mod'en da liker brukeren. Udemokratisk og urettferdig.

 

Vi forlanger at alle kan lage egne undertitteler!!!

 

(+ rep hvis enig.)

 

:)

 

edit: legger ved eksempel slik at det er enklere for dere å forstå hva jeg mener.

post-215476-0-66379900-1344949802.png

post-215476-0-68553500-1344949812.png

Endret av Balthier
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unike brukertitler har vært ment brukt for å skape et tettere bånd mellom forumets brukere og den lille gruppen med personer som håndhever retningslinjene (veiledere, moderatorer og administratorer). De blir ikke innvilget på basis av hvor godt moderatoren eller administratoren liker brukeren, men for eksempel på grunnlag av en morsom kommentar, brukerens oppførsel eller lignende. Jeg beklager hvis dette oppfattes som urettferdig.

 

For meg personlig er valgfrie brukertitler sidestilt med animerte avatarer og bildesignaturer: Uaktuelt, og en form for forsøpling. Men, det er min mening, på lik linje med at du gir uttrykk for din mening ved å opprette denne tråden. La det gå noen dager, og du vil se at flere personer fra gruppen jeg nevnte innledningsvis sannsynligvis har helt andre meninger enn meg.

Lenke til kommentar

Jeg er i resultatet enig med Runar, men på følgende grunnlag:

 

Forumet er mangeartet, og noe som for én person virker som bare moro virker for en annen person som urettferdig behandling. Dette taler for at hvis dette er noe som skal åpnes for bør det gjøres på bakgrunn av klare regler som alle kan forholde seg til. Jeg for min del ønsker ikke at diskusjon.no skal utvikle seg til et forum der ledelsens "nære og kjære" får fordeler ingen andre får basert på den personlige "gode match" mellom bruker og moderator/administrator. Merk at i motsetning til Runar er jeg ikke overbevist om at moderators/administrators gode vilje spiller lite til ingen rolle.

 

Jeg er uenig i at brukere skal få sette slikt selv, og jeg er også uenig i at brukere skal kunne søke om det. For begge disse uenighetene kan jeg vise til Runars begrunnelse om forsøpling. I den grad medlemstittelen skal variere kan den varieres etter forskjellige typer statistikk innhentet fra profilen (eksempelvis "stats(bedre?)viter" for mer enn 50 % av totale innlegg innen Samfunnsforumene, fratrukket de første 200 innlegg).

 

"+ rep hvis enig"-kommentaren er bare billig. Kan man ikke, eller er man uvillig til å, begrunne sin mening fortjener man ikke meningen hensyntatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min mening er at custom brukertitler er noe som deles ut til brukere som har utmerket seg i en eller annen positiv måte. Du kan si det har noe med om man liker en bruker eller ikke, men det er ment som en positiv utmerkelse. En uoppfordret utmerkelse. Jeg gir den ikke til noen som jeg har et negativt inntrykk av. På den måten er det rett at det er brukere jeg liker. Er du en gledespreder kan æren fort finne deg. Som regel har det noe med den kategorien du henger mest i. Jeg har fått min tittel av en annen moderator. Selv jeg har ikke muligheten til å velge min egen.

En undertittel kan være ironisk, men alltid positiv. Som sagt en utmerkelse. Når hørte du om en soldat som sa at h*n fortjente Krigskorset? Nei, dette er noe som utdeles. Og, ja, det tilhører sjeldenhetene.

Jeg har hørt argumentet om at det deles ut mer i de kategoriene de respektive moderatorene henger i, men hva faen, det er jo bare naturlig. Det er jo der vi legger merke til dem.

Kanskje vi burde gi dem ut oftere? Eller kanskje vi burde være mer selektive... Tror heller det siste egentlig. Det har vært et par billige utmerkelser. Og det tar jeg gjerne selvkritikk for. Jeg er ikke perfekt jeg heller. Men jeg har forsåvidt ikke gitt dem ut ofte. Jeg kan bare huske et eksempel, men om en moderator gidder å kjøre en SQL-spørring er de hjertelig velkommen til å rette på meg.

Hadde vært kjekt å vite hvor mange/få som har customtittel egentlig. Tror det kan telles på en hånd av vanlige brukere. Maks to hender.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har sett noen få slike undertitulerte, og har ikke tenkt noe over det før jeg kom over denne tråden.

 

Har ingen formening, annet enn; så lenge de har det moro

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...