mrvegardhavn Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hei. Jeg har mange programmer på min PC, og min PC begynner å gå litt tregt nå. Så jeg lurer på om Microsoft Visual C++ er et program jeg kan avinstallere uten å få trøbbel med datamaskinen min. Takker for svar! Lenke til kommentar
Tushin Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Svaret er ja og årsaken til at maskinen din er treg er garantert ikke Microsoft Visual C++, det ville vært svært merkelig. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Edit: Sorry, total feilpost. Endret 15. august 2012 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Det er antagelig ikke Visual C++ du har installert, det er et utviklingsverktøy. Tipper det er Visual C++ Redistributable du har funnet. Det brukes av andre programmer, og kan gi problemer hvis du avinstallerer. http://ask-leo.com/do_i_need_these_microsoft_visual_c_redistributables.html http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20111022064155AAD2MsB Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Som Hårek sier kan det være Redistrubutable du har funnet. I så fall ikke avinstaller. Andre ting du kan gjøre for å renske opp: - Avinstaller alle programmer du ikke trenger. Spesielt toolbars! - Kjør en defrag av hardisken - Sørg for at du ikke har for lite harddisk-plass (markeres rødt i Min Datamaskin) da litt av harddisken brukes til håndtering av minne. - Slå av unødvendige grafiske funksjoner i Windows. Aero-grensesnittet trenger du ikke. - Kjør Msconfig fra "Kjør" / "Run" feltet og slå av programmer som ikke trenger å være med i oppstarten. - Last ned TuneUp Utilities for å renske opp i registeret. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Det kan jo være 1000 ting som gjør at PCen din går i "slowmotion". Har du litt peiling, så kan du ta en formatering. Som i de fleste tilfeller vil være den beste løsningen. Ellers kan det være ubrukelige programmer som du har installert, som da suger opp alle dine ressurser. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Ta heller tak i programmer som faktisk kjører. Visual C++ Redistributable er ikke programmer, men biblioteker. Disse tar bare opp harddiskplass og brukes av programmer. Å slette dem kan få programmer til å slutte å fungere. Spesielt blant Windows-spill er Visual C++ veldig utbredt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå