Zepticon Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Med kompressor må du ha stålkontroll på driv- og cam-akslingene når du skal montere reimene på igjen. En liten miss der. Og du må i verste fall bygge opp en havarert motor opp igjen. Tullball... Kompressoren monteres på de andre drivreimene. Samme som Dynamo, AC og Servostyringen går på, og den kan du herje og styre med så mye du vil uten at ting går galt. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Med kompressor må du ha stålkontroll på driv- og cam-akslingene når du skal montere reimene på igjen. En liten miss der. Og du må i verste fall bygge opp en havarert motor opp igjen. Tullball... Kompressoren monteres på de andre drivreimene. Samme som Dynamo, AC og Servostyringen går på, og den kan du herje og styre med så mye du vil uten at ting går galt. Det er riktig. En kompressor monteres vanligvis med en rem som går til veiv/crank axl. Største utfordringen er somregel å tilvirke monteringsdetaljer branketter o.l. for montering av kompressoren, finne og tilpasse remdrev, få en tett overføring fra kompressor til spjelhus og montere dette med fornuftig klaring. Det er ingen timing o.l. en må ta hensyn til. Derimot er det som jeg har skrevet ovenfor et omfattende arbeid å bygge om motorstyringen slik at bilen forstår at den blir tvangsforet med luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå