Rubicon80 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Noen som kan hjelpe meg å skrive en macro som utfører noe når verdien i en celle endrer seg? Jeg har satt inn noen alternativbokser i arket, fra 1-5, med cellereferanse i celle A1. Det jeg ønsker er å kjøre en macro hver gang jeg klikker på en alternativboks slik at tallet i celle A1 endrer seg. Noen? Endret 14. august 2012 av Rubicon80 Lenke til kommentar
Rubicon80 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Prøvde med denne koden, men den fungerer kun hvis jeg skriver i celle A1 og trykker ENTER. Ikke når jeg velger alternativboks. Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target = Range("A1") Then Range("B1").Copy Range("D10").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Paste:=xlPasteFormats Application.CutCopyMode = False End If End Sub Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei Høyreklikk det du kalleralternativboks. Hvis de er fra skjemaverktøyene får du et valg "Tilordne makro" / "Assign macro". Da gjør du sånn: I VBA-editoren, meny Insert - Module I modulen limer du inn dette: Sub KopierB1() Range("D10").Value = Range("B1").Value End Sub Returner til boksen(e), høyreklikk igjen og tilordne makroen KopierB1. Hvis de derimot er fra ActiveX-kontrollene har de allerede en tom makro, du får valget "Vis kode" / "View code". Velg dette og lim kommandoen inn i makroen slik: Private Sub OptionButton1_Click() Range("D10").Value = Range("B1").Value End Sub HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Rubicon80 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Tusen takk. Det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå