Gå til innhold

Anbefale HDD (eller noe annet) til ekstern backup?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig bra erfaring med Western Digital, en viktigere ting er BACKUP BACKUP og ikke minst enten en eller flere harddisker utenfor kåken eller laste bildene opp i nettskyen.

Hjelper fint lite med 10 harddisker med backup hvis kåken blir ranet, står under vann eller brenner ned...

Lenke til kommentar

Jeg har veldig bra erfaring med Western Digital, en viktigere ting er BACKUP BACKUP og ikke minst enten en eller flere harddisker utenfor kåken eller laste bildene opp i nettskyen.

Hjelper fint lite med 10 harddisker med backup hvis kåken blir ranet, står under vann eller brenner ned...

I know. Har startet en trail av Carbonite. Men tingen med det er at opplastings hastigheten er veldig treg så det tar LANG tid. Pc'n har stått på siden lørdag og lastet opp nesten kontinuerlig, og har bare lastet opp 9.5 gb (har over 97gb igjen) :(

Men tilbake til harddisker. Er det noen spesifikke eksterne harddisker du vil anbefale? Og er det lurt å kjøpe 1gb istedenfor for 2? Har kapasiteten noe å si på hvor lenge de varer?

Lenke til kommentar

Kan anbefale HDD+sky løsning som nevnt ovenfor. 2/3 TB HDD's skulle holde en stund, er bare kjøpe flere om en trenger det. Har bare hatt positive erfaringer med Western digital HDD's så anbefaler de.

Foruten bruker jeg Jotta backup i tillegg til HDD's. Bruker Jotta som sky løsning. Det er et norsk selskap som bedriver "sky" lagring for stort sett alt. Vil påstå at det er ganske rimelig også, betaler 49.- måneden for ubegrenset lagringsplass.

Du kan lese mer om Jotta her

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...