TheOats Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg er ute etter en pålitelig ekstern harddisk for backup av bildene mine. Har noen noe erfaring med eksterne harddisker og kan anbefale en? Å er det noen alternativer til å bruke harddisk som er bedre? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har veldig bra erfaring med Western Digital, en viktigere ting er BACKUP BACKUP og ikke minst enten en eller flere harddisker utenfor kåken eller laste bildene opp i nettskyen. Hjelper fint lite med 10 harddisker med backup hvis kåken blir ranet, står under vann eller brenner ned... Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har veldig bra erfaring med Western Digital, en viktigere ting er BACKUP BACKUP og ikke minst enten en eller flere harddisker utenfor kåken eller laste bildene opp i nettskyen. Hjelper fint lite med 10 harddisker med backup hvis kåken blir ranet, står under vann eller brenner ned... I know. Har startet en trail av Carbonite. Men tingen med det er at opplastings hastigheten er veldig treg så det tar LANG tid. Pc'n har stått på siden lørdag og lastet opp nesten kontinuerlig, og har bare lastet opp 9.5 gb (har over 97gb igjen) Men tilbake til harddisker. Er det noen spesifikke eksterne harddisker du vil anbefale? Og er det lurt å kjøpe 1gb istedenfor for 2? Har kapasiteten noe å si på hvor lenge de varer? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Kan anbefale HDD+sky løsning som nevnt ovenfor. 2/3 TB HDD's skulle holde en stund, er bare kjøpe flere om en trenger det. Har bare hatt positive erfaringer med Western digital HDD's så anbefaler de. Foruten bruker jeg Jotta backup i tillegg til HDD's. Bruker Jotta som sky løsning. Det er et norsk selskap som bedriver "sky" lagring for stort sett alt. Vil påstå at det er ganske rimelig også, betaler 49.- måneden for ubegrenset lagringsplass. Du kan lese mer om Jotta her Endret 14. august 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Har lest at magentic tapes er best så anbefaller deg å prøve det. Noen fler forslag her til gode lagringsmediumer? Ser etter noe annet enn nettsky, minnepenn og ekstern harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå