benski2011 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hei Jeg greide det rare å stryke i nynorsk i før sommeren.. viste ikke at det var mulig, men samme det.. Men jeg lurer på om noen veit åssen prøve man må ha når man starter på høsten igjen. Er det en grammatisk prøve, eller er det en stil? sånt hadde vært fint å vite på forhånd Og er det mulig at noen som har pelig på nynorsk kan se over denne ordlisten jeg fant på nett? Jeg veit ikke om den er full av feil. Takk nynorskordlist.docx Lenke til kommentar
Fancy Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Du får en ny eksamen sammen med andre privatister og folk som har strøket, vanligvis i november. Dette er vel og merke hvis dette var 3. klasse på videregående - hvis det var 1. eller 2. så har det ingenting å si. Denne eksamenen vil være helt lik i utforming som bokmålseksamenen du tok i vår, eventuelt med kortsvars- og langsvarsoppgave. Det er aldri snakk om rene grammatiske oppgaver, så det du må øve deg på er anvendt nynorsk. Ellers er dette en KJEMPEGOD investering: http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=10125&isbn=9788202284114 Lenke til kommentar
benski2011 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 takker, glemte å si det var første året, og takk for boka. da blir det handling etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå