Kurt Lekanger Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Microsoft har gått ut med flere detaljer om kommende Windows 8-nettbrett. Tynnere og lettere enn iPad Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 8 - 13 timer batteritid er jeg fornøyd med. Det jeg var mest spent på. Nå kan 26. oktober snart komme, så jeg kan få kjøpt meg Surface. Lenke til kommentar
Fillfall Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Ser ut som Asus tjener mye for tiden. Er jo de som laget Nexus 7 og nå skal de lage Surface også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hva? Det nettbrettet på bildet er ikke Surface. Microsoft lager noe Surface selv. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Ser ut som Asus tjener mye for tiden. Er jo de som laget Nexus 7 og nå skal de lage Surface også? Nei, Asus lager ikke Surface. Forøvrig gleder jeg meg til Windows 8 nettbrett kommer, først da blir det nettbrett også på meg! Spørsmålet er: RT eller Pro. Har enda ikke klart å bestemme meg Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Hva? Det nettbrettet på bildet er ikke Surface. Microsoft lager noe Surface selv. Nei, det det handler om er andre nettbrett basert på Windows 8 RT ? altså ikke Microsofts eget Surface-nettbrett, men nettbrett fra andre produsenter som f.eks. Asus. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hva blir egentlig forskjellen mellom de to variantene av surface? Skal definitivt ha meg en win8 tablet, og en wp8-mobil! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 RT versjonen er ARM basert og vil kun ha metrogrensesnittet og ikke full desktop. "Vanlig" vil i praksis være en fullverdig x86 PC. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 ARM-versjonen vil også ha et ganske begrense utvalg programmer siden vanlige windowskompatible programmer ikke er kompatible. Alt på ARM-versjonen vil foregå via Microsofts programvarebutikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) WinRT blir en direkte konkurrent til ipad. Vet jeg skal ha en Surface med WinRT, men vurderer også å bytte ut min Dell XPS 13 ultrabook med en Surface Pro. Tror dessverre 10" blir for lite som en laptoperstatter. Endret 14. august 2012 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Vil man kunne bruke vanlig nettbank på disse? For da kan jeg skrote laptoppen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Ja, Internet Explorer 10 er integrert. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Vil man kunne bruke vanlig nettbank på disse? For da kan jeg skrote laptoppen... Flere nettbanker fungerer fint uten bruk av Java applets, hvis det var det du tenkte på. Selv bruker jeg både Skandiabanken og DnB nettbank på iPad uten problemer, men må naturlig nok sørge for å bruke en innloggingsmetode som ikke krever java. Kjører da nettbanken i nettleseren. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Ja, Internet Explorer 10 er integrert. Det har da overhodet ingen ting å - javastøtte for BankID får du ikke på ARM uansett. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Greit. Men det er fullt mulig å bruke Bank ID for å logge inn på en nettbank i WinRT. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Få den ut i butikkene så jeg kan kjøpe nå da! 1 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Eh, hvis dette hadde gjeldt de intel-baserte modellene hadde det vært ganske imponerende, men som vi ser vil de bli vesentlig tykkere... Dagens iPad er hverken spesielt tynn eller lett sammenliknet med konkurrentene, så dette var ikke akkurat noe skremmeskudd. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Eh, hvis dette hadde gjeldt de intel-baserte modellene hadde det vært ganske imponerende, men som vi ser vil de bli vesentlig tykkere... Dagens iPad er hverken spesielt tynn eller lett sammenliknet med konkurrentene, så dette var ikke akkurat noe skremmeskudd. Men nå kan ikke Windows Pro nettbrett sammenlignes med iPad. Dagens iPad er temmelig tynn. Selv synes jeg det snart blir så tynt at de blir litt ubehagelige å holde i. Lenke til kommentar
doffen45 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Følgende produsenter skal levere Windows RT maskiner ved lansering: Dell, Lenovo, Asus og Samsung. Dette er altså i tillegg til Microsoft sin egen produserte Surface RT som enda ikke har fått bekreftelse for en internasjonal lansering. HP var tidligere en Windows RT lanseringspartner, med ble byttet ut med Dell grunnet et ønske om å heller fokusere på Windows 8. Nokia har også nevnt interesse for å utvikle sin egen tablet, men det er minimalt sannsynelig for at det skjer i år. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 8 - 13 timer batteritid er jeg fornøyd med. Det jeg var mest spent på. Nå kan 26. oktober snart komme, så jeg kan få kjøpt meg Surface. 26 oktober? Litt senere enn håpt, personlig er jeg mest interessert i den "vanlig" windows-versjonen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg