vargvinter Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hei! Har ikke noe konkret maleroppdrag, men har fundert litt på hvilken maling som er mest slitesterk. Har lest litt på nett, og til f.eks. trapp blir det anbefalt Oxan gulvmaling, og stort sett anbefales det vanlig oljemaling til hyller og slikt, men jeg har fundert på om ikke Bengalack vil være like sterkt. Finnes jo både i blank og matt utgave, og er vel en ganske sterk maling. Vet jo vi har brukt den til å male skjær til traktoren og div. annet jordbruksutstyr hjemme på gården. Meninger? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Bengalac er en hard og sprø emaljemaling som sitter godt på stål inntil det bulkes, da spretter det av i flak (erfaring fra russebil). Om det er spesielt godt egnet på mykere materialer som tre har jeg ikke erfaring med, men er litt skeptisk, ser for meg at små bevegelser i treverket kan få emaljelakken til å flasse? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2012 Del Skrevet 23. september 2012 bengalakk er emaljemaling og veldig sterk. det har jo et helt annet bruksområde enn Oxan som er en gulvmaling. Har du lest den sticky tråden som går på forskjellige type malinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå