eysteinnl88 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Hei. Jeg tenker på å investere i ett mobilt forstillingskontrollsystem som automatisk kalibrerer seg selv før bruk. Presisjonen på dette vil være ned til 1/24 grad. Tanken er å starte en bedrift rundt dette, da det virker som om mange synes dagens tilbud på forstillingskontroll er dyre og kvaliteten også ofte slik. Kravet til deg som kunde vil være at du stiller med ett relativt flatt og hardt arbeidsområde (betong/asfalt/hard tørr jord) med 2 meters klaring fra alle sider av bilen. Prisen for tjenesten vil ligge rundt 600-700 kroner, og vil hovedsaklig kunne utføres i tidsrommet 16-21 samt helger. Tjenesten vil i første omgang kun være tilgjengelig i osloområdet. Hva er interessen rundt ett slikt tilbud? Ideer og kritikk mottas med takk. Endret 14. august 2012 av eysteinnl88 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Jeg aner ikke hva slags utstyr dette er og hvor du kjøper det, men jeg ville ikke benyttet meg av dette. Forhjulsjustering stiller høye krav til utstyr og stabilitet. Blingser man med en grad eller 30 vinkelminutter, så er det fort innkjøp av nye dekk i vente. I tillegg skal man vite at alle vinkler fra produsenter som ligger inne er korrekte. Som mekaniker vet jeg at det skal lite til for å ødelegge en justering og ujevnt terreng i en oppkjørsel vil gi feile målinger. I tillegg skal alt av slakke sjekkes og dekktrykk etc skal være i orden før justering. Da kan det fort bli en del knot i en oppkjørsel. Beklager! Endret 14. august 2012 av LiamH 2 Lenke til kommentar
Vonny Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Helt riktig som LiamH skriver. Jobber også selv som mekaniker og disse målene er så små som ikke engang øyet kan se, og da tanken på å gjøre dette på ujevnt underlag og uten at du har forutsetningene som skal til kan bli resultert i helt feil måling/justering. Forstillinga på bilen du skal kontrollere/justere må også være uten slakk, foringer, fjærer, hjullagere osv må være helt tight, ellers vil det være nytteløst å justere. Og med tanke på (jeg regner med) at du ikke har løftebukk vil det bli slitsomt å måtte jekke opp en bil mange ganger for å kontrollere forstillingens tilstand. Men hjulskift og litt mindre kompliserte ting kan man alltids prøve seg på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå