Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerning av arr - laser?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har noen arr på kroppen som jeg ikke er så stolt av. Er det noen her som har erfaring med fjerning av arr, f.eks med laserbehandling? Hvor effektivt er det, hvor jævlig dyrt er det egentlig?

Tanker, tips, råd? Er noe som plager meg mer og mer, så har virkelig lyst til få gjort noe med det. Anonym poster: 9c8421b41910b6e906d5658ab1fe5932

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvite arr kan du som regel ikke gjøre så mye med, men røde aktive arr kan behandles godt med laser eller infrarødt lys eller annen egnet energibehandling. Jeg behandler det både med lysakupunktur og akupunkturnåler. Det løser opp toksisk energi og tilfører ny frisk energi. Dette skjer spesielt der du kutter over meridianer. Bikinisnitt i forbindelse med graviditet er egentlig det værste. Dette skaper mye problemer over tid, og en behandling kan løse mye problemer i kroppen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen arr på kroppen som jeg ikke er så stolt av. Er det noen her som har erfaring med fjerning av arr, f.eks med laserbehandling? Hvor effektivt er det, hvor jævlig dyrt er det egentlig?

Jeg kan ikke så mye om arr og fjerning av arr, men jeg ville nevne at dersom du vil få fjernet arr av medisinske årsaker, som selvskading, operasjoner osv., er dette noe du har krav på å få dekket av helsevesenet. Snakk med legen din og be om henvisning.

Jeg ser hudtransplantasjon nevnes her. Det vil jeg ikke anbefale. Jeg har to ganger måttet hudtransplantere i forbindelse med operasjon etter selvskading, og for det første var det jævlig vondt de første dagene på donorstedet (der de henter hud fra) og for det andre har ikke resultatet blitt så vellykket. For det tredje, når huden på donorstedet vokser til igjen, blir den pløsete og slapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...