Gå til innhold

Vurderer kjøp av nettbrett i stedet for pc

Sa95

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått tanker om å kjøpe meg en nettbrett (med tastatur eller kjøpe tastatur til den) til skolestart. I og med at jeg ikke har vært borti nettbrett før, så har jeg et par spørsmål. Ipad har jeg ikke tenkt å kjøpe pga. office kompatibilitet osv., men jeg tenker mest på asus transformer pad eller galaxy tab. Spørsmålene er da: kan nettbrett fungere som pc? Jeg kommer sannsynligvis bare til å bruke den til skriving, så kan jeg bruke office, laste opp word-, powerpoint-filer på skolenettet og deretter benytte det fra en annen pc som kun har office, eller er det slik at man må ha programmer som kan lese de filene som blir skrevet på nettbrett? Grunnen til at jeg spør om dette er fordi de fleste har Android som OS, mens jeg er vant til å bruke windows og office på windows til å drive med slikt arbeid.

Kort sagt:

1. kan en nettbrett erstatte bærbar?

2. Hvor praktisk og funksjonell er det, i forhold til pc?

3. Er det bedre å bruke 4-5000 på nettbrett + tastatur eller kjøpe en bærbar til 4-5?

4. Er det mulig å installere windows 8, når den kommer, på et android nettbrett?

Kom gjerne med meninger og innslag om dette! :)

Takk :D

Endret av Sari95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

en PC er mye mere allsidig enn et nettbrett. Spesielt til skolebruk.

1. I min mening er en PC mye bedre og allsidig enn et nettbrett.

2. det er jo veldig praktisk å bare ha et lite nettbrett i sekken, men det er mye mindre funksjonelt enn en PC. En PC kan du koble opp mot projektor osv hvis du skal ha framvisning. Ting som dette skiller PC fra nettbrett.

3. Jeg ville heller kjøpt en bærbar.

Du kan sikkert gjøre det, men oppløsningen vil ikke bli den beste. Ikke like god som på en bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...