hansjqrg1 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hei, har problemer med internett her hjemme. Det fungerer helt fint nå, og andre ganger hvor jeg bruker det sammenhengende. Men hvis jeg går fra maskinen og ingen bruker nettet aktivt på en stund, tar det flere minutter før det virker når jeg skal bruke det neste gang. Dette gjelder alle maskiner tilkoblet trådløst nett. Det står at jeg er tilkoblet nett på alle enheter, men hvis jeg forsøker å åpne en nettside vil den ikke lastes inn. Etter å ha prøvd og laste inn en side må jeg altså vente en gitt periode før siden vil lastes inn. Håper noen kan hjelpe med dette, på forhånd takk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Stasjonære elelr laptop? Det er jo strømsparingssystemer hvor windows slår av strøm til nettverksplugg om den ikke brukes så mulig det tar tid å øke strømmen igjen. Ellers kan det være konflikter med antivirus, brannmur, router osv. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Har ikke forsøkt trådløs tilkobling med stasjonær maskin. Det er ikke gjort endringer på antivirus eller brannmur i sammenheng med dette problemet. Hvordan kan jeg gå frem for å feilsøke? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Vedlegget er hva jeg sjekker når det er kluss på nettverket. Vet ikke helt om noe kan passe deg, da det pleier være permanente feil. Svakt nettverkssignal eller hastighet på trådløse nettverk.doc Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Takk, sjekker det ut. Takknemlig for flere råd også. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Ankh, jeg ser du har skrevet at Adobe Reader kan forårsake problemer. Jeg har nylig installert dette programmet på min maskin som er koblet til det trådløse nettverket. Hvordan kan dette påvirke hele nettverket, og hva kan jeg gjøre for å unngå at Adobe skaper problemer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg har vært borti noen maskiner, bl.a min egen, hvor signalstyrken og hastigheten stupte etter at jeg la inn adobe reader. Det ble normalt igjen når jeg fjernet adobe reader, og kom tilbake når jeg la den inn igjen. Var grunnen til at jeg i sin tid byttet pdf leser. Aner ikke hvorfor det skjer, men fjerningen løste problemet mitt den gangen så har tatt det med som tips i mitt løsningsforslag. Det finnes mange andre pdf lesere, jeg bruker pdf xchange reader, og har aldri opplevd det med den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hvis du ikke har avinstallert Adobe ennå, så går inn på services.msc og sjekk status på WLAN AutoConfig. Hvis denne ikke er startet og automatisk, så tror jeg at det kan være problemet Adobe reader innfører. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Hjalp ikke å avinstallere Adobe, og det du nevnte var som det skulle Jan. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Da ville jeg oppgradere firmware på routeren. I tillegg kan en reset hjelpe. 1 Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 21. august 2012 Forfatter Del Skrevet 21. august 2012 Da ville jeg oppgradere firmware på routeren. I tillegg kan en reset hjelpe. Gjorde disse tingene Jan, og det ser ut til å fungere mye bedre nå! Takk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå