Gå til innhold

Telenor bredbånd i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Hei! Bestilte nylig bredband fra Telenor til leiligheta i trondheim. 25/5 mbit VDSL. Broren til samboern min sa idag at telenor var kjent for å være veldig ustabilt og tregt her i byen, dette skremte meg litt. Fikk nesten lyst å avbestille med en gang. Er det noen her som bruker telenor og kan dele sine erfaringer? Linja åpnes imorgen, så er litt stressa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke legg for mye vekt på personlige erfaringer. Hvor stabil og rask linjen din er er PRIMÆRT avhengig av kvaliteten på kobberlinjen din inn til huset. Det er her 90% av problemer oppstår i forhold til å ikke oppnå den bestillte hastigheten eller å ha ustabiliet (av den typen som faktisk har med internettlinjen din å gjøre).

Siden kobberet er likt for alle som skal levere (bortsett fra i de få tilfelle der en leverandør har en egen sentral som er nærmere en konkurrentene - hvilket er skjeldent) så er det ikke så veldig mye forskjell på vilken leverandør du velger egentlig i forhold til slike ting. Det er heller husstanden i seg selv som evt. vil ha problemer, og da får du de problemene gjerne uansett leverandøren. (gitt at vi snakker om å velge mellom leverandører som alle leverer via DSL teknologi selvfølgleig...)

Velg basert på:

- Pris

- Support (om du mener at den ene eller andre leverandøren har bedre support - og hvis du tror at du vil trenge mye support)

- Evt. ekstraprodukter de har tilgjengelig - dersom slikt er aktuelt for deg (som visse typer Bredbåndtelefoni)

Å spørre et fåtall mennesker om hva deres erfaringer var blir meningsløst og vil bare være villedende informasjon som regel. Skulle du basere ditt valg basert på kundefeedback så og hatt et skikkelig grunnlag for det måtte du settt på minst tusenvis av tilbakemeldinger for å danne deg et korrekt mønster som viste om den ene eller andre leverandøren var noe betydelig bedre. Det finnes jo slike "kundebarometre" for slikt, men det er så nært som du kommer tror jeg...

Så kort sagt bør du ikke stresse for mye. Sansynligvis vil ikke valget av leverandøren påvirke mye om det er potensielle problemer på linjen eller ikke. Det som evt. kan være relevant er hvor fort og hvor grundig hver enkelt ISP er på å feilsøke og rette slike feil - men dette har jeg ikke noe særlig data på for å kunne utale meg om for mye. Om noe så ligger vel Telenor heller i den bedre klassen i forhold til slikt bare basert på min egen erfaring.

Hilsen tidligere ISP teknisk support personell.

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Bestilte nylig bredband fra Telenor til leiligheta i trondheim. 25/5 mbit VDSL. Broren til samboern min sa idag at telenor var kjent for å være veldig ustabilt og tregt her i byen, dette skremte meg litt. Fikk nesten lyst å avbestille med en gang. Er det noen her som bruker telenor og kan dele sine erfaringer? Linja åpnes imorgen, så er litt stressa!

Hvis du lurer på linjekvalitet så kan du sjekke via her. Skriv inn Bruker og Passord.

http://metrolive.tel...ion-kapaks-web/

Lenke til kommentar

Sitter nå på den nya linja mi, og hittil er jeg veldig fornøyd ihvertfall.

Målte faktisk litt over hastigheten på abonnementet (25/5), og det er jo aldri feil :)

Om bare stabiliteten blir en like positiv overraskelse blir dette utmerket!

Edit: Fant ut at jeg har like god hastighet på trådløst nett som ved kabel, så jeg vurderer å kjøpe meg et trådløst nettverkskort å sette i den stasjonære pcen min. Hadde ikke gjort noe å slippe å strekke kabel, da den er nødt å gå gjennom ei døråpning til rommet der jeg har den stasjonære pcen min.

Noen som har et bra kort å anbefale? Kan dette gi utslag i ping etc? Tenker siden kortet mest sannsynligvis kommer til å stå inne i et aluminiumskabinett.

Endret av pokerfjes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...