Zetho13 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Hei, Fikk Direct connect i helgen, og registreringen ble sendt på lørdag så de åpnet linja i dag, og farten er veldig god, Vi fikk med en ruter av slaget Thomson TG581i v7, men i dag når vi sku koble den til merket vi at power ledningen ikke passet, så jeg dro til elkjøp, for og se om de hadde noen power ledninger som passet. det hadde de ikke, så jeg kjøpte med en D-Link Wireless N Gigabit router DIR-655, så vi kanskje kunne sende inn igjen den som fulgte med i pakken fra direct connect. Men når jeg satte internet ledningen fra denna boksen som henger på veggen og tar i mot signal fra sender, inn på routeren fikk vi ikke noe internett. Noen som har erfaringer med dette? er det mulig og få denna D-linken til og funke med Direct connect eller må vi vente på en ny power ledning fra Direct connect? har lett igjenom huset for og finne en power ledning som kanksje kunne passe, men uten hell. Har satt internett ledningen i en av datamaskine i huset og opprettet bro til en switch så vi har nett på alle pcene, som en nødløsning. men vil helst ha det gjennom ruteren. Endret 13. august 2012 av Zetho13 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Har laget en guide som har funket greit til mitt bruk. Du kan jo se gjennom den og se om det stemmer slik du har det. Trådløs router innstillinger.doc Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Sjekk at det ikke er ipkonflikt. Hvis DC bruker 192.168.0.x så bør du endre subnett i D-link til f.eks 192.168.1.x. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Trodde direct connect hadde sluttet med adsl og kun la inn nett via trådløst (liten antenne på veggen osv). Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 det er 5g radio signal ja, skal se på det etter jobb. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 En ting de har på Elkjøp er 30 dagers åpent kjøp. Kjekt å gjøre bruk av ordningen når de fortsatt prakker på folk DIR-655. 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 En ting de har på Elkjøp er 30 dagers åpent kjøp. Kjekt å gjøre bruk av ordningen når de fortsatt prakker på folk DIR-655. Det siste stedet å kjøpe routere er Elkjøp. Har inntrykk av at de kun tenker profittmarginer og ikke kvalitet når det gjelder routere. Det er vel en måte å få kundene tilbake på, akkurat som glødepærer med begrenset levetid... 1 Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 En ting de har på Elkjøp er 30 dagers åpent kjøp. Kjekt å gjøre bruk av ordningen når de fortsatt prakker på folk DIR-655. Tok selv den ruteren pga 3 antenner for mer rekkevidde på Wifi, men skal ta den med tilbake hvis vi ikke får brukt den. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Thomson routeren som dere fikk med er vel egentlig et multimodem. Så jeg vil anta at for at vanlige routere skal fungere i det hele tatt må dere ha et modem i tillegg. Eventuelt kan du stikke på Clas Ohlson, Biltema for å kjøpe riktig strømkabel, dersom du ikke trenger adapter. Uansett så synes jeg det høres veldig merkelig ut at dere ikke fikk med(eller fikk feil?) strømkabel til Thomson routeren/mulimodemet av DC. Alt i alt så synes jeg du burde ta kontakt med DC, både angående strømkabel og om hva slags utsyr du trenger hvis du skal kjøpe eget, dersom du vil dette. Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 tror de klarte og sende med 3 stk 24V, 0.8A som brukes til denne mottakeren på veggen, en skulle være i reserve. Thomson ruteren bruker 22V og 0.818A. Skal ringe dem i dag, og få de til og sende ny strømkabel, og eventuelt høre om den D-linken er noe og få brukt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Er det ADSL via telefonkabelen du skal ha? Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Er det ADSL via telefonkabelen du skal ha? Nei, det er Bredbånd over 5g. Link til Oppsettet her http://www.directconnect.no/hva-er-5g/ Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Passer de medfølgene adapterne i Thompson? Det kan være mulig at de vil fungere, men siden spesifikasjonen ikke er helt samsvarande med enhenten din så virker det for meg at de er uorgninale. Det er ikke mye forsjell mellom dem, men siden du ringer så kan du safe den og høre på hva DC sier om saken. Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Passer de medfølgene adapterne i Thompson? Det kan være mulig at de vil fungere, men siden spesifikasjonen ikke er helt samsvarande med enhenten din så virker det for meg at de er uorgninale. Det er ikke mye forsjell mellom dem, men siden du ringer så kan du safe den og høre på hva DC sier om saken. Kontaktene passer ikke nei, er for stor pin inne i Kontakta på routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Lurer på om du har fått feil boks? Hva står det på den på undersiden? Står det noe om adsl eller modem? Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Ringte min bror hjemme og han sier det står Modem code under på routeren, selve asken den kom i var helt blank, uten noe papirer, eneste var ett lite papir med mal for veggfeste til router. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Merkelig. Jeg googlet Thomson TG581i v7 o fant ikke mye, men uten i-en så fant jeg ut at det var et ADSL modem. Jeg antar at modellen du oppga har en lignende funksjon, om ikke samme. Lenke til kommentar
Zetho13 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 blir og vente på ny strøm adapter, og levere tilbake d-link routeren. Takker for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå