Complexity Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hei Digger lyden og bassen i koss porta pro, men er drittlei av at det bestandig blir kontaktfeil i ledningen (ved minijack pluggen). siste setter jeg kjøpte varte ca 2mnd før det var ubrukelig.. Så undres på om det er noe forslag til erstatter? helst ikke svære som ballonger, da det omtrent bare blir brukt ved turgåing og sykling. Er åpen for å punge ut litt, men helst så billig som mulig. Ørepropper er uaktuelt.. Mvh. Complexity Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hva med AKG K 450? Koster 600 - 700 kr, sammenleggbar, ikke så alt for stor (men større enn porta pro), lyd og kvalitet porta pro ikke er i nærheten av. Det eneste som får meg til å tvile på om du vil bli fornøyd er at du faktisk liker lyden i porta pro, som jo er forferdelig. Jeg ville forresten valgt propper til sykling, med det er nå en annen sak. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Sennheiser PX-100II Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Du kan jo eventuelt ta kontakt med et hifiverksted og få tak i en litt bøs minijackplugg som du lodder på selv. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hei Digger lyden og bassen i koss porta pro, men er drittlei av at det bestandig blir kontaktfeil i ledningen (ved minijack pluggen). siste setter jeg kjøpte varte ca 2mnd før det var ubrukelig.. Så undres på om det er noe forslag til erstatter? helst ikke svære som ballonger, da det omtrent bare blir brukt ved turgåing og sykling. Er åpen for å punge ut litt, men helst så billig som mulig. Ørepropper er uaktuelt.. Mvh. Complexity Siste generasjon av Porta Pro er litt skjør i overgangen mellom kabel og plugg. Virker som om importør er relativt grei med slike reklamasjoner. Hvis du går inn på denne siden og klikker deg videre og fyller ut skjemaet så får sansynligvis gratis deler og forlenger levetiden på din Porta Pro. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Akg k450 og PX-100II virket begge som gode kandidater som jeg må skjekke ut takker for gode forslag. Forsto det slik at livstidsgarantien ikke gjaldt ved brudd i kabel? Har vel forsåvidt ikke kvitteringer heller. Har vurdert å lodde på ny plugg selv, men har tidligere vært borti at de tynne lederne som brukes til slikt er lakkert med noe spesielt som gjør at tinnet ikke vil sette seg. Har dog ikke prøvd på porta pro.. Den gamle typen porta pro med stor bøyd plugg holdt passelig lenge, men den nye typen med liten epplevennlig plugg er jo bare søppel.. Hører omtrent bare på house\drum`n bass\dubstep osv så det kan kansje forklare at jeg liker lyden til porta Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Var innom Clas Ohlson for å få et nytt Koss-headset for noen uker siden. La merke til at det kom med en ny plugg, med en slags bøy. Den virker mye mere robust nå, og har ikke hatt noen problemer så langt. Virker som denne kommer til å vare. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Interesangt, burde iallefall bli kvitt den lille pluggen.. Ble dog gira på sennheisern nå, virker som at den gjør det veldig bra i tester i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Jeg har PX-100II, og de er absolutt god i forhold til pris, vekt og størrelse. De er veldig lett, og en merker knapt at en har de på. De virker ganske spinkle, men jeg har hatt mine i evigheter uten å på noen måte skade dem. Det følger også med en hard plastboks til oppbevaring og beskyttelse. Akg k450 er bedre på alt, sett bort i fra pris, vekt og størrelse. Og det ville vært førstevalget mitt om størrelsen ikke kom i veien...noe den kanskje kan gjøre om du skal sykle mye med dem. Sennheiser har også PX200II, som du kan vurdere. Ligner mye på PX100II, men er litt kraftigere med tilsvarende bedre lyd. Endret 13. august 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Var passelig bestemt på PX-100 II, og skulle til å bestille dem da jeg så disse: http://www.netonnet....ys/158479.3197/ v-Jays II.. Den er jo veldig lik porta pro i byggemåte, og får og god kritikk.. Den har dog mindre frekvensområde enn PX-100 II, men spørs nå om det er merkbart.. Noen formening om dem? edit: fant review på komplett: Dette er helt greit, men jeg foretrekker lyden i Porta Pro fremfor dette. Lyden er litt pistrete på noen områder og det spiller slik at enkelte nyanser og detaljer uteblir. Det klarer heller ikke å spille like dypt og fyldig som Porta Pro. Porta Pro har en mer jevn fyldig bass og bedre formfølelse. Etter min mening er Porta Pro et mye bedre kjøp. Bass er viktig for meg så tror jeg satser på PX-100 II da Endret 14. august 2012 av Complexity Lenke til kommentar
nipton Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Sennheiser PX200-II = Lukket Sennheiser PX100-II = Åpent Så hvis du er på farten så er PX200 bedre. Så slipper folk å høre det du hører. De er helt lik inni. http://www.prisjakt....ct.php?p=499720 https://www.youtube.com/watch?v=6XHy-Z7Xza8 ellers så har du http://www.prisjakt.no/product.php?p=214635 som har samme drivere som Denon AH-D1001. http://www.lydogbild.../denon-ah-d1001 http://www.youtube.com/watch?v=hGKj_tAnjwo&feature=player_embedded Endret 16. august 2012 av nipton Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Endte opp med Sennheiser PX100-II, og fikk dem i posten i dag. Jeg er storfornøyd Takker så meget for hjelpen! Btw: fikk ikke med noen plastboks til min, men en pose til å ha dem i ala det man får med Porta Pro. Så er mulig de har endret det. Endret 22. august 2012 av Complexity Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 PX100 og 200 har aldri hatt annet en pose. Du må litt høyere opp i Sennheiserverden for å få slikt. Men posen som følger med er langt mer slitesterk og utført en den lille skitposen Koss har. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Tenker bare på det Phileas Fogg skrev tidligere i tråden: Jeg har PX-100II, og de er absolutt god i forhold til pris, vekt og størrelse. De er veldig lett, og en merker knapt at en har de på. De virker ganske spinkle, men jeg har hatt mine i evigheter uten å på noen måte skade dem. Det følger også med en hard plastboks til oppbevaring og beskyttelse Posen virker fin å grei den, så er fornøyd Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 http://users.telenet.be/Televator/MDCF%20pictorial/PX100_open2.jpg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. august 2012 Forfatter Del Skrevet 22. august 2012 Pussig.. Min kom med en slik pose: Men det gjør absolutt ingenting, er storfornøyd uansett Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Både mine PX100 og PX100II kom aldri i noe har deksel men i pose. Kjøpte vel PX100 i 2006ish og PX100II rundt 2010 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå