Gå til innhold

Kjøp av ny skjerm


Slashiroth

Anbefalte innlegg

Hei har nettop kjøpt meg nye gaming pc og lurer på hvilken skjerm jeg burde gå for..

Skal brukes til spilling og film.

 

Er det vert å betale dobbel pris av vanlige skjermer for en med 120hz? og isåfall, Hvilken av disse burde jeg gå for?

 

http://www.netonnet.no/art/data/skjerm/skjerm-23--24-tom/samsung-s23a750d/152283.3020/

http://www.komplett....aspx?sku=648274

Endret av Slashiroth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XL2420T er definitivt en av de beste spillskjermene på markedet. Og ja, det er verdt å gå for 120Hz. Selv liker jeg ikke helt designet på XL2420T, men det er tydeligvis bare meg :)

 

Ja har sett litt rundt og ser de fleste sier de, men er den god til film og vanlig pc bruk også eller er den kun god til gaming?

Lenke til kommentar

Ja har sett litt rundt og ser de fleste sier de, men er den god til film og vanlig pc bruk også eller er den kun god til gaming?

 

Man skiller som regel bare mellom gaming og bilderedigering. En gaming-skjerm trenger først og fremst rask responstid. Det vil si tiden en piksel bruker på å bytte fra svart til hvit til svart. En PC egnet til bilderedigering har veldig høyt kontrastforhold og bra lysstyrke og fargestøtte for å skape detaljerte bilder på skjermen.

 

Men for å svare kort på spørsmålet: Ja, den egner seg også til video og annet bruk.

Lenke til kommentar

Ser du allerede har kjøpt deg skjermen, men svarer i tilefelle det er noen andre som lurer på å kjøpe seg ny skjerm.

 

XL2420T er definitivt en av de beste spillskjermene på markedet. Og ja, det er verdt å gå for 120Hz. Selv liker jeg ikke helt designet på XL2420T, men det er tydeligvis bare meg :)

Tja, ville personlig gitt Asus VG278H den prisen. Har du litt ekstra penger kjøper du den. En 27"-tommer med 3D-støtte og NVIDIA 3D-briller inkludert. God bildekvalitet og 120 Hz. Fantastisk skjerm.

 

XL2420T er dårligere og bedre enn XL2410T (v. 1 av skjermen). Den nye skjermen har dårligere bildekvalitet og mer input lag, men har også nytt design, innebygd 3D og litt småfunksjoner som profiler osv. BenQ-skjermer har ikke den beste bildekvaliteten, men de er billige!

 

Men hadde du ikke kjøpt XL2420T ville jeg sterkt anbefalt Asus VG236H (EDIT: Utgått produkt :(). Den har bedre bildekvalitet enn begge BenQ-skjermene, og er en raskere skjerm og den har 0 ms input lag. Ulempene er at du ikke har pivot og at det er en 23"-tommer. Tør du å bruke litt ekstra penger så er VG278H en fantastisk god skjerm!

 

 

Er det vert å betale dobbel pris av vanlige skjermer for en med 120hz? og isåfall, Hvilken av disse burde jeg gå for?

Absolutt, ikke kjøp noe annet! Ihvertfall ikke hvis den skal brukes til spill og film. En 120 Hz-skjerm koster ikke mye mer enn en 60 Hz-skjerm.

 

 

jeevlig digg bestilte benq xl2420t fra cdon igår 2590 kr....

 

og idag kommer den selvsagt på tilbud på komplett 1995!

 

Er de mulig!!!??

Haha, utrolig kjipt! :p Du får trøste deg med at CDON har billig frakt! :)

 

 

Fikk xl2420t i posten idag, men når jeg kobler til med hdmi så får jeg ikke bilde`? hva kan vere problemet..

Høres ut som handshaking-problemer (begge enhetene må sende over spesifikasjoner/kompatibelhetsinformasjon til hverandre. Her ser det ut til at enten PC-en eller PC-en ikke får svar fra motparten. Hvis ingen svarer etter en viss tid "gir de opp").

 

Hvis du åpner opp OSD (On Screen Display), via Menu-knappen så manøvrerer du deg til "System".

 

Gå ned til alternativet "HDMI Auto Switch". Skru denne av. Deretter må du endre inngangen manuelt, bytt til HDMI.

 

Prøv dette å kom tilbake. :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Så du får bilde med HDMI altså? Why didn't you say so?

 

Skal du ha 120 Hz oppdateringsfrekvens må du bruke DVI, HDMI støtter ikke så høye oppdateringsfrekvenser. Eventuelt DisplayPort, men regner ikke med du har kabel til dette.

 

Selvsagt må du inn i intillingene på kontrollpanelet til skjermkortet ditt, eller i Windows-instillingene for bilde. Der med alternativer for oppløsning skal du også kunne endre oppdateringsfrekvens, sett denne fra 60 til 120.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Så du får bilde med HDMI altså? Why didn't you say so?

 

Skal du ha 120 Hz oppdateringsfrekvens må du bruke DVI, HDMI støtter ikke så høye oppdateringsfrekvenser. Eventuelt DisplayPort, men regner ikke med du har kabel til dette.

 

Selvsagt må du inn i intillingene på kontrollpanelet til skjermkortet ditt, eller i Windows-instillingene for bilde. Der med alternativer for oppløsning skal du også kunne endre oppdateringsfrekvens, sett denne fra 60 til 120.

Ja jeg fikk bilde til slutt måtte sette skjerm innstilling til hdmi... men nå bruker jeg dual link dvi kabelen så fulgte med og har fått stillt den inn til 120 hz;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...