Gå til innhold

Kamptråd - Everton vs Manchester United


IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Lyspunkter: Kagawa, Vidic (og bittelitt Cleverley). Førstnevnte var alltid involvert, mistet aldri ballen og slo flere kloke pasninger, han får klubben mye glede ut av. Vidic har spilt bedre, men mtp. at det var hans første ordentlige kamp etter skaden så det bra ut. Cleverley får et lite pluss for å være mye involvert, god med begge ben og bevegelig, alt for lett og lettlurt da, når du blir finta på rassa av Gibson bør det ringe noen bjeller.

 

Minus: Resten, med tyngde på Scholes, Nani, Evra og Rooney. Rooney: Feit, treig og lat. Nani: Upresis og slurvete. Evra: Forfallet fortsetter. Scholes: Ett år eldre.

 

Denne kampen her var mer eller mindre identisk med Wigan borte (tap), Everton hjemme(4-4) og Newcaste borte (tap). Midtbanen klarer ikke å spille mot energiske og fysiske lag og blir utkjempet og løpt i senk hver bidige gang. Måten man slår sånne lag er enten A) være overlegne med ballen eller B) Kjempe like hardt. United har ikke spillermateriellet til alternativ B), så da må vi bare håpe at alternativ A) lar seg gjøre etter hvert som spillet sitter litt bedre. Dog forstår jeg virkelig ikke Ferguson, hvorfor ikke bare handle inn en spiller som f.eks Fellaini?

 

Dessuten merker jeg meg at det er tredje(?) året på rad at det er skadekrise i forsvar. Tilfeldig? Nei. Spillerne er skadeutsatt. Hvorfor? Tja. Enten er de bare sånn, treningene kan være alt for tøffe eller så er det medisinske apparatet utdatert. Har ikke belegg for å mene noe om hverken treninger eller det medisinske apparatet, men våger det er virkelig noe som skurrer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Katastrofe: Rooney, Nani, Evra & Carrick.

Dårlig: Valencia, Scholes & Welbeck.

Godkjent: Kagawa & Cleverley.

Fantastisk: Vidic & De Gea.

 

Urovekkende:

MANCHESTER UNITED INJURIES (5):
Rio Ferdinand - Hamstring Injury - no return date
Phil Jones - Back Injury - no return date
Chris Smalling - Metatarsal Fracture - 7th Oct 12
Jonathan Evans - Ankle/Foot Injury - 25th Aug 12
Darren Fletcher - Bowel Condition - no return date

Lenke til kommentar

Helt klart at Everton bevisst kjørte på venstrekanten (Uniteds høyre) for det meste og litt mindre på motsatt kant, mens nesten ingenting i midten der Vidic var. Jeg sa det til gutta jeg så med, at United KOMMER til å slippe inn mål med en forsvarsfirer bestående av lutdårlige Evra og midtbanespillerne Valencia og Carrick. Selv ikke Vidic (som er pure class) og De Gea klarer å holde unna det. Ikke en gang en Van Der Sar hadde hjulpet United i dag. Tror faktisk ikke selveste Smeichel hadde holdt nullen i dag. Ellers betegnende at både Rooney og Wellbeck måtte ned og gjøre jobben til Evra ved et par anledninger. For å være helt ærlig, er de to sidebackene til United de absolutt svakeste leddene per dags dato. Rafael kan det bli noe av med tiden, men spesielt i OL-finalen så man hvilket nivå han er på per i dag - og det er ikke særlig høyt.

 

Det var oppsummeringen fra en rød Merseysider :)

 

Edit: For å ta Everton også, så regjerte Fellaini der ute i dag. Han og stopperne til Everton gjorde mye av jobben i dag, og gjorde livet lett for medspillerne sine. Kunne gjerne vært flere mål (også andre veien).

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Selv om jeg er enig i at United spilte under par så bør man ikke ta noe som helst vekk fra Everton, da de ofte spilte United dårlige og gjorde det vanskelig for dem.

I første omgang spilte de tidvis strålende spillende fotball med herlige kombinasjoner, få touch og gode offensive løp.

Man spør seg jo da om Everton vil klare å holde hele veien inn, men de fikk målet på best mulige tidspunkt, og fikk dermed ekstra energi (og støtte) som de virkelig trengte mot slutten, resten tok viljestyrken seg av.

Hadde det ikke vært for målet tror jeg Manchester omsider hadde klart å skåre samt vinne.

 

Var en "ekspert" på Twitter som stilte seg spørrende til hvorfor så og si ingen hadde Everton som utfordrer til EL plass, kan hende vi fikk se det han allerede hadde sett i kveld.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Carrick som stopper er et syn jeg vil slippe å se igjen. Carrick er en OK fotballspiller, men kun som defensiv/sentral midtbane.

 

Valencia er også en spiller jeg vil se lengre frem, i vingposisjon. Få rafael ned på back, og nani på benk. Nani begynner å bli dårlig, og jeg mener vi burde selge han, eller beholde han ut sesongen og selge han neste sommer.

 

De Gea imponerer igjen, og her har vi nok det som kan bli en av verdens største keepere om noen år.

 

Ellers må jeg si at Everton spilte bra idag, og vi spilte dårlig, Evra er som vanlig dårlig og jeg gleder meg til den nye nedelenderen får prøve seg som venstreback.

Lenke til kommentar

Noen som merka at Welly var mer bak enn Evra i 1. omgang? Når Everton fikk ballen og fosset fremover, så beinfløy Welly bak, mens Evra (idioten) småjogga hjem. De gangene Welly ikke var i possisjon til å komme hjem i tide (byttet med Kagawa/Rooney), så var det en av disse som tok 70-metersløpet.

 

Nani gikk sur etter 30 sekunder, og var elendig hele kampen. Han skulle vært tatt av etter 45 minutt (egentlig etter 10, men det er en annen sak).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...