Leikni Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hei. Jeg har en stasjonær pc, og dette problemet har kommet opp før 1-2 ganger. Da har jeg bare ventet en dag så er det ok. Men nå gidder jeg ikke vente mer. Jeg har kabel men ikke nett, men det er nett på den berbare pc-en med trådløst. Jeg feilsøker og det står Lokal tilkobling har ikke gyldig IP-konfigurasjon. Hva skal jeg gjøre ? det funket helt fint 1 time side, så skrudde jeg den på og det funker ikke. Jeg har restartet pc`en og ruteren 2 ganger. Og så skulle jeg se på Ipconfig hva det var men det funket ikke, ipconfig komm op i 0.5 sekund så gikk den vekk.. ser ikke ut som jer har ip lenger ??? HJELP Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Gå til startmenyen og skriv cmd, trykk enter. Så skriver du ipconfig i den svarte boksen som kommer opp og trykker enter. Da kan du se IPen din. Skriv ipconfig /release etterfulgt av ipconfig /renew for å få ny IP fra ruteren. Hvis det fremdeles ikke funker kan du finne ut IPen til ruteren og sette opp statisk IP i samme nett, typisk 192.168.1.X eller 10.0.0.X. Endret 13. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Det funket ikke, hvordan setter man opp statisk ip i samme nett ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Når du skriver kun ipconfig, hva står som "Standard gateway"? Endret 13. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 På den stasjonære pc en.. Ingenting På denne ( bærbar ) 192.168.1.1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Ok, det virker som at nettverkskortet i den stasjonære PCen ikke er satt opp riktig. Gå til Kontrollpanel > Nettverk og internett > Nettverks- og delingssenter Her klikker du på "Endre innstillinger for nettverkskort" oppe til venstre. Hva ser du på skjermen da? Er det noe som står som deaktivert eller noe slikt? Hvor mange ting får du opp? Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 jeg får opp 2 datamaskiner. En der det står Bluetooth-nettversktilkobling ikke tilkoblet og en der det står Lokal tilkobling Uidentifisert nettverk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Ok, høyreklikk på den som heter "Lokal tilkobling" og velg egenskaper. Trykk så på Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) og velg egenskaper-knappen. Her huker du av for "Bruk følgende IP-adresse" og skriver inn: IP-adresse: 192.168.1.230 Subnettmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.1.1 Så velger du "Bruk følgende DNS-serveradresser" og skriver inn: Foretrukket DNS-server: 192.168.1.1 Den andre lar du være tom. Trykk OK, deretter lukk og la maskinen jobbe i noen sekunder, så ser du om nettet funker da. Beklager hvis noe er skrevet feil, jeg har engelsk Windows og skriver norske begreper ut ifra hukommelsen Endret 13. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 det virket ikke.... Men nå er det en gul varseltrekant mellom Min pc on ruteren i stedet for mellom ruter og net... Og feilsøk sier Feilsøking kunne ikke identifisere problemet Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Prøv å skrive et annet tall mellom 2 og 254 på slutten av IP-adressen, i stedet for tallet jeg skrev (230). Bare ikke velg tallet som en av de andre PCene dine har i bruk. Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Jeg har prøvt med 2 forskjellige ( 17, 199 ) men det hjelper ikke .. står det samme. Feilsøking kunne ikke identifisere problemet og trekanten er der mellom Pc og ruter Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Høres fryktelig rart ut... kan du forsøke å bytte til en annen kabel mellom PC og router? Eller så kan du prøve en annen utgang på routeren. Har du noen andre enheter som bruker kablet internett, eller har du kun trådløst på det andre? Endret 13. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Jeg har hatt tilkobling mellem pc og ruter nesten hele tiden, i stad da den ikke fant ip var det mellom ruter og nett det ikke var tilkobling, og nei jeg kan ikke skifte kabel Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 PRøv å plugge den andre enden av kabelen inn i en annen utgang på routeren. Routeren har som oftest 4-5 utganger. Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 trur du det hjelper ?.. Jeg skal prøve Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 skal jeg skifte på det du sa om egenskaper og ip og alle tallene til som det var ? automatisk ip ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Nei, la det stå som det står. Lenke til kommentar
Leikni Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Det hjalp ikke det står akkuratt det samme.. :/ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Som jeg spurte om over; har du noen andre enheter tilkoblet nettverket som bruker kabel, eller er det kun denne maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå