Shirmah Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Har fått lyst til å skaffe meg litt mer lys, som må være nok til å ta bilder av grupper på en 4-5-6 personer. (Bandbilder o.l) Svære studioblitzer blir nok for mye å drasse på, og for dyrt. Dette skal ikke brukes som eneste lyskilde i et studio, men som lys i tillegg til naturlig lys f.eks utendørs, og evt. vanlig innendørsbelysning. Det jeg tenkte var å skaffe meg to SB900, samt to stk av noe liknende som dette her. Er det noen som har erfaring med liknende setup? Japan Photo selger liknende kits med litt mindre softboxer også, så jeg lurer litt på hva som er optimalt. Jeg har en SB700 fra før av, som jeg kan ha på kameraet (D3) og styre SB900'ene med. Blir det nok futt med SB900'er, og holder det med to? Jeg vil helst ha et portabelt setup som kan drives av batterier, da jeg er avhengig av å kunne få med meg alt av utstyr selv og uten bil. Jeg ser for meg at det kan bli et veldig fleksibelt og greit setup, som også ganske enkelt og rimelig kan utvides. Er jeg helt på jordet her? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Mulig at 2 kan bli litt lite, dette avhenger av avstander. Lastolite lager en paraply på 90 cm som kan legges sammen til dameparaply størrelse så jeg legger de over kamera i veska. De er ikke så glad i mye vind og tåler ikke alt for mye. Ellers så får man mye billig moro fra ebay. http://www.lastolite.com/trifold-umbrella.php Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Noen flere innspill på dette? Jeg har vært innom japanphoto og tatt en titt på lastolite-kitene, og de virker rimelig solide og greie. Var kun 60x60 softboksen som var på utstilling, og den virket større enn jeg hadde trodd. Har lagt innkjøp litt på vent, men flere innspill mottas med takk Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 På ebay får man tak i billig bag løsning for paraplyer og stativer, denne kan man hive på ryggen som en ryggsekk, jeg har en med 2 stativer (maks 2 meter) og 8 paraplyer som kostet ca det samme som ett Manfrotto stativ. Det man bør ha er en vektløsning da paraply løsningen går fort nok i bakken med minste vindpust. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg har kjøpt en slik: ebay og er veldig førnøyd med denne. Er veldig mye billigere, og den virker faktisk veldig bra kvalitetsmessig. Ca 14 dager ventetid, men med tanke på prisen er det verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå