Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Prøver å lage en egendefinert tabell stil. Dette har jeg testet og det fungerer. Jeg måtte lage en egen content tr td der man ikke har komma mellom tr og td for å få øverste linjen til å følge samme stil. #content tr, td { border: 1px solid #333333; padding: 6px 4px; } #content tr td { border-top: 1px solid #333333; padding: 6px 4px; } Men dette gjelder da alle tabeller - noe jeg ikke vil det skal gjøre, så jeg prøver meg med en klasse lik dette og som er på siden nå (som jeg linker til) #table.egentabell th, td { border:1px solid #333333; padding: 6px; } Themet jeg bruker har en egen Custom CSS mulighet som overstyrer standard css style. Jeg har prøvd samme kode i tillegg og tatt th og td uten komma, uten at det hjalp. Så style.css sin egen #content tr td stil overstyrer #content tr td { border-top: 1px solid rgb(231, 231, 231); padding: 6px 24px; } Hvordan kan jeg få til å få med den topplinja på min egen stil uten å endre standard tabellstil? Edit: Tydeligvis er jeg helt på jordet, for standard tabell uten bruk av klasse (som jeg trodde jeg laget) får jo også samme stil som jeg laget, uten å ha <table class="egentabell" ... Endret 13. august 2012 av kandasa Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Da har jeg fått til slik at det blir egen klasse, men fortsatt er øverste linjen i annen stil /* tabell */ .egentabell { width:90%; margin:auto; border:1px solid #333333; padding: 6px; } .egentabell th { border:1px solid #333333; padding: 6px; } .egentabell td { border:1px solid #333333; padding: 6px; } Edit: njet ... funke ikke helt som forventet. Custom CSS muligheten skal overstyre, men gjør det tydeligvis ikke som man kan se. Edit 2: YES! Fant det ut. La til #content .egentabell, så funka det Endret 13. august 2012 av kandasa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå